Har installerat ett Xenium Ice i min v.1.6 Xbox, flashade upp den med den nya Evo-X M8 Biosen Alpha Releasen med lba48 stöd !!
Funkade kanon i ca 5 timmar då den helt plötsligt hängde sig !!
Sen var det de klassiska felet med att den botar om 3 gånger , sen blinkar rött mm !
Tänkte att det var väll någon kabel som låstnat så jag tog ner boxen , men inga fel alls , körde test igen , samma problem , lödade av alla lödningar jag gjort på boxen , tog bort chippet , testade igen , felet kvarstod, har gått igenom allt noga , mätt alla tänkbara ledningar på kortet , men utan att hitta nått problem !
Jobbar som serviceingenjör och lödar en hel del på jobbet ,så lödningarna är det inga fel på !
Någon som har tips , eller haft samma problem ?!
Det enda jag kan misstänka är den nya m8 biosen som enbart är en alpha,
Ni har inte haft något strul med den ännu Hansi ? ?
Och hur mycket kan en bios förstöra av själva boxen , läste ju på en del innan om v1.6 , och la man in fel bios på den så kunde ju både chip, moderkort gå åt hel****
Någon som har någon ide om vad det är som kan ha gått fel, evt tips på vad som kan tänkas ha gått sönder på moderkortet !
Tacksam för svar , om inga resultat så har jag
1 st Splitterny DVD till xbox , philips , aldrig använd, då jag chippade boxen efter att enbart testat att starta microsoft biosen på den orginal,
Har även
Nätdelen
Processorn
2 st org Xbox hdar , tyvärr är båda låsta !
1 st Xbox Skal
Samt allt annat som finns i boxen !!
Bookmarks