Hur bränner man iso & bin filer med nero? Jag har laddat från nätet och
bränt dom men ingen funkar.(dvd & cd-r) Är det speciella inställningar
man ska ha för att lyckas?
//Eki
Hur bränner man iso & bin filer med nero? Jag har laddat från nätet och
bränt dom men ingen funkar.(dvd & cd-r) Är det speciella inställningar
man ska ha för att lyckas?
//Eki
Ja "burn image" sen är det inte så mycket mer..
Jag har en DMS3 chip har det någon betydelse,eftersom ingen funkar?
Nej det spelar ingen roll.
Men pröva andra skivor.
Och ett tips är att bränna sakta.
Vilka dvd skivor andvänder du?
Premiums dvd-r
Dom finns att köpa här
http://www.********.com/shop/productinfo.asp?id=243
Fast konstigt nog har dom bara skrivit standard.
Men när man får hem dom så står det premium på dom.
Hur som hellst är dom billiga och bra.![]()
Last edited by spel; 2004-07-29 at 21:05.
Har en v3'a och använder Princo och Xeed, funkar utmärkt. Finns att köpa hos datorbutiken, är ganska billiga dessutom (7-8kr st)
jag har dvd-r och inte dvd+r kan det ha med det att göra?
Skivan är en DVD-R Standard medans märket på skivan är Premium.Original inlägg av spel
Eki: Du skall använda DVD-R skivor eftersom de är bättre till PS2an. Jag kör bara med skivor med Riteks G04-skikt och Sibas Memorex DVD-R, tycker de funkar bäst på min.
Last edited by danne.sk; 2004-07-29 at 22:01.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
Nej, det ska funka med dvd-r.
Det handlar säkert bara om märket på dvd-r skivan som du bränner på som ps2 inte tycker om.
Så köp några andra märken på dvd-r skivor för att se vad din ps2 tycker om.
Ok, tnx grabbar. Ska köpa verbatim imårgon.
Köpte 2 olika märken Verbatim och Imation, funkar inte ändå nenda den
säger att stoppa in psx eller ps2 skiva. Va less jag blir... Finns det inget
hopp. Den tar cd-r skivorna som jag fick när jag köpte den, men om jag
bränner på cd-r så funkar det inte. Vad är det som e fel???????????
hmm har du testat att kopiera andra spel som du har köpt och fått det att funka?
Nix, jag har tankat från nätet ett 20 tal spel o bränt men ingen funkar, när jag
ska spela dom så står det att INSERT PLAYSTATION 2 OR PLAYSTATION FORMAT DISC.. Men som sagt, spelen som jag fick med när jag köpte den funkar.
Om du stoppar skivan i din pc, vad ser du för filer på den då
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bara att det är en Iso fil. Ska de va så???
Jag måste ha bränt fel på nåt sätt,men jag brände isofilen som jag brukar bränna pc spelen och dom funkar.
Nej, det skall inte vara så. Leta reda på "burn image" funktionen i ditt brännprogram.Original inlägg av Eki
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ska försöka bränna. brb.
Funkar inte, den frågar efter playstation or playstation2 format disc.
Men nu finns det fler filer på skivan än bara isofil.
Testa att göra en back-up på ett fungerande spel eller ett original DVD-spel i DVD-Decrypter med funktionen Mode/ISO/Read och sedan MODE/ISO/Write och se om det funkar då.
Har bara iso och bin filer, inga originalspel (för dyra)
Nu funkar en iaf. efter jag bootade om 2ggr. Men så ska det väl inte vara,
den ska väl komma på en gång. Jag brände som burn image, det gjorde jag
inte först därför blev det bara en binfil i skivan. Tack alla för hjälpen![]()
Varför brände du inte som burn image från början, Spel skrev ju de i det andra inlägget i tåden? Att spelet inte startar på en gång är inte ovanligt, beror ju på hur "bra" din PS2a kan läsa skivan. Du kan ju ha en dålig laser.
Det tror jag oxo, ska investera till en ny. den frågar ofta efter psx eller ps2
format disc.
går bra att bränna med dvd-rw eller måste det vara dvd-r?
Jag tror att det bara funkar med DVD+/-R och inte RW. Original så stödjer de nyare PS2orna RW-skivor men jag vet inte om de stödjer brända spel på -RW när det är chippade. Tyckte jag läste någonstans att det hade med antal kablar från chippet till laserns styrkort men jag är inte säker, någon annan som vet?
Min ps2a vill inte boota dvd-r med Swap-magic 3,0,vad kan vara fel?det är en v5/6,30004R...kan det vara sleten laser?
Bookmarks