Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Newbie fråga bios

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Newbie fråga bios

Ja , denna fråga har antagligen ställts tidigare men eftersom 40°C här så orkar jag inte leta i en timme för att hitta den.....

Jag och en kompis har köpt varsitt Xenium ice lödfritt och satt in dom utom problem (ta i trä) . Jag har v1.6 och han en äldre version av sin konsoll .

Hur ska man göra för att få i ett nytt bios i maskinen via en vanlig cd-r t.ex.?

Om jag fattat rätt ska jag använda mig av M8 och han 4983.06.

Varken jag eller han har dvd-brännare (men det ska väl inte behövas) däremot har bägge cd-brännare.

Om man lyckas hämta ner biosen från mirc enligt era beskrivningar hur i h*****e ska man gå till väga sedan får att få in dessa korrekt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Välj launch menu och sedan add bios, run from flash, sedan väljer du var den skall hitta bioset (hd, cd osv)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Ok, har laddat ner m8_16.bin och x2_4983.06_256k.bin nu. Kan man bara döpa om dessa till bios.bin och bränna med vanlig brännare nu då eller?

Tacksam för hjälp......

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du behöver inte ens döpa om dom
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Hur gjorde du för att kunna köra med lödfria versionen på en 1.6:A?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Han fick väl löda lite :-)

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Ett litet tips: Blir någonting fel i flashningen kan Du ta bort det via Xeniums operativsystem (samma ställe som Du lägger in). Du startar boxen DIREKT in i operativsystemet genom att trycka ejekt-knappen (när boxen är avstängd). Av någon anledning står det i alla guider att man ska trycka vit knapp men det fungerar inte på mitt chip i alla fall.....

MVH
    Oscar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vit knapp är nog för OS version 1.x
    Xenium ICE har OS version 2.x pre-release

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Newbie fråga LÄS!!!!
    By Frillan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 14:28
  3. fråga angående EvoX D6 256kb bios
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 16:28
  4. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 16:46
  5. Bios chipp