min xbox ligger typ cpu 54 c och hårdisk 55 c jag tycker hårddisken är aldeles för varm är den det???
och mo den är det vad kan jag göra åt det ?
min xbox ligger typ cpu 54 c och hårdisk 55 c jag tycker hårddisken är aldeles för varm är den det???
och mo den är det vad kan jag göra åt det ?
Kolla på HD tillverkarens hemsida, där står vad disken ska ha för max och min arbetstemperatur. 55grader är ganska högt men jag tror inte det är över diskens maximala arbetstemperatur.
Vill du ha ner värmen är ett sätt att göra några hål i "vaggan" som disken sitter i och på så sätt få bättre luft cirkulation runt disken.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Kan man inte justera fläktens hastighet och på så vis få det svalare i boxen? SÅg att det gick att göra med UnleashX. Jag kör Evox och undrar om det går att ändra där på något vis? Min temp stiger rejält nu när det är så varmt!
min hdd ligger på 55 grader å cpu`n på 60 kört så i ett halvår utan problem
Ok, kanske inte är någon fara då? Har unefär liknande siffror, CPU:n brukar hålla sig under 60 i alla fall.
Hur har du placerat din XBox då? Står den intryckt i en hylla med dålig luftcirkulation runt om kring kan du också få värme problem.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
Den står på golvet och inte speciellt nära någon vägg. All värme blåser ut bakåt så man kanske skulle kunna vrida den, den är ju närmast till väggen bakom....
hur högt ligger rumstemperaturen?
Detta är min signatur
Dom senaste dagarna har det varit riktigt varmt i lägenheten, har nog vart över 25 grader konstant! Nu äntligen har det blivit lite svalare....
Då är det inte onormalt att temperaturen på CPU och HD ligger högre om det är varmare i rummet. Min box brukar CPU:n ligga på 48-50 grader men nu på sommaren när det är varmare i rummet ligger den på 50-52. Och boxen brukar inte vara på mer än ca 2tim åt gången. Är den på längre tid stiger säkert temperaturen ytterligare.Original inlägg av danielsundmark
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
precis rumstemperaturen är svaret på ditt problem men de där temperaturerna är ingen fara än så det gör inget![]()
Detta är min signatur
Det e sant rumstemperaturen har stor betydelse! jag kör mitt xbox öppet utan hdd/dvd inne i chassi't med en über tyst fläkt, cpu tempen ligger runt 50C!
har 30grader hos mig (inne)........
har inte orkat kolla va tempen ligger på xboxen men i min PC har tempen stigit 15 grader ........![]()
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Bookmarks