Om man laddar ner ett spel måste det då vara pal eller spelar det ingen roll om man har ett chippat xbox
Om man laddar ner ett spel måste det då vara pal eller spelar det ingen roll om man har ett chippat xbox
Spelar ingen roll så länge din Tv klarar det...
Jag tror inte det spelare någon roll vilken TV man har, min Xbox är inställd på PAL men alla NTSC spel jag testat hittills har fungerat fint...![]()
Några spel bruka vara mixed region, så jag antar att dom är patchade...
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Några spel bruka vara mixed region, så jag antar att dom är patchade...
stämmer bra det.... I dom flesta .nfo filer som medföljer spelet så brukar det stå typ "this game is patched to work on both PAL and NTSC regions".......
nått sånt iaf.....![]()
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Om du startar ett NTSC spel på en Tv som inte klarar NTSC spel så kommer bilden rulla och/eller vara svartvit...
*EDIT*
Om ett spel är patchat till MIX så är video modet inte längre NTSC utan både PAL & NTSC! Och frågan var om NTSC spel...
Jag har flera NTSC spel som funkar fint (t.ex. Max Payne 2), och min TV klarar garanterat inte NTSC...
Xboxen är inställd på PAL
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Och varför klara din Tv garanterat inte NTSC? Skulle säga att 95% av alla Tv apparater klarar det...
haha det där håller jag inte med om ktd,
75% av alla kanske..... MIN TV klarar INTE NTSC![]()
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Vi har 3stycken som vi köpte in detta år, endast en av dom klarar av ntsc. Så det är 33% här ;] Och ingen av våra äldre aparater har klarat det hellerOriginal inlägg av ktd
Fan grabbar, min 17 år gamla tv pallat NTSC :P Ni har väl värsting tv-apparaterna.
Min mormors gamla Finlux klarar NTSC så du måste köpte några riktigt kontiga märken...
Det är bara en av mina polare som har en rätt gamal Nokia som inte klarar det. Där av dom 95%. Alla andra som jag testat eller känner har inga som helst problem.
tjackar du dina tv-apparater i polen eller?????Original inlägg av Lucifeer
![]()
tror inte de har släppt en tv som inte klarar av ntsc på 5 år ungefär
(om man räknar bort alla väldigt små och alla svart-vita tv-apparater)
Detta är min signatur
Ingen av era äldre! Köper ni alltid secondhand från Irak (där dom tagit bort NTSC så att man inte ska kunna se filmer från USA)?Original inlägg av Lucifeer
Alla är köpta nya från större kedjor som siba förutom dom äldre som jag inte kommer ihåg vart dom vart dom va köpta, varav en är en gammal bangoluffsen (eller vad märket hette) ganska dyrt märke att köpa nu. Finns en butik vid Ringen i stockholm som säljer enbart deras produkterOriginal inlägg av ktd
Bang Olufsen är enbart dyra för att dom är designade och har orginela idér... Bild & ljud är så där och tekniken är ofta rätt gamal. Du får BRA mycket mer för pengarna om du tex. går till HiFi Klubben!
Konstigt att du inte kollade upp om Tv apparaterna klarade PAL60 innan du köpte dom. Skulle jag iaf gjort. Nu behöver man ju iof inte det (förutom du Lucifeer) eftersom alla moderna apparater gör det...
Var inte jag som köpte dom, annars hade jag kollat upp om dom klarade det eller inte.
Och Bang Olufsen var från kanske 10år tillbaka, något vi fick av en släkting eller nåt.
Skulle nog aldrig köpa något sådant själv, kostar för mycket för att va värt det
Sedan vet jag inte om jag litar på att de flesta moderna har stöd för det, är nog något man måste kolla upp vid varje köp för säkerhets skull.
Bookmarks