Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: filmer till hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Unhappy filmer till hårddisk

    jag har läst lite nu om ps2 hårddisk, men det är vissa saker som inte jag har fått bekräfftat som jag vill fråga om någon vet.
    kan man sätta in filmer på¨hårddisken, som på xboxen
    johnny_b

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Nej
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Det måste ju gå att göra... Eller? Kan man inte lägga upp .VOB filer och lägga in dem? Kanske göra ett System.cnf samt Install.cnf där det står lite grejs


    (Jag vet inte vad det ska stå, men... )

    På tal om ingenting så sitter jag och spelar Doom 3. Det e ganska fett. Laddade det från DC.
    Blev lite skrajj när det hoppade fram monster och nafsa mig i ryggen, och det var helt (nästan) svart.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vad skall du spela upp dem med då. Idag går det iaf inte.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    hitta detta på ett annat ställe

    "Enable no modes, when you boot the ps2reality iso from hdloader.. When it gets to the black screen and stops..

    Eject the tray, then hit eject again to put it back in.. For some reason it loads.. It never fails.."

    "If you used PS2reality 1.50 you need to have extracted the actual player's ELF from the zip.. Instead of using it as is.. Because otherwise when you load it with HDLoader, MCLoader will boot, and you wont be able to load the player from there without having the disc in the drive..

    So.. Extract the actual player's ELF, change the .cnf file to point to that.. Add the movies into the iso.. Save it with HDLoader, run it, eject twice"

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Jag tror icke att detta gäller att köra filmer från HD'n riktigt. Jag fattade det bara som att man kunde köra PS2reality från HD'n, inte filmer.

    Eller?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det står ju att man ska lägga med filmen i iso'n. Så det kanske funkar ?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    Nordis: jepp filmen ska vara med där...
    det var den infon jag hitta.

    har dock inte testat detta själv eftersom jag tycker det är onödigt att böka och försöka spela filmer på ps2an när man kan göra det på datorn

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Det som är bra är att man kan ta med sin PS2'a till en kompis, för å kolla film. Det som är bra med att ha det på HD'n är att man vet att filmen funkar. Det har hänt mig ett antal gånger, att jag sitter och kollar på en bränd DivX eller DVD, och så blir det ett läsfel som den inte kommer förbi. Blä.

    Kommer dock vänta med vidare testning av detta tills FTP-programet funkar till PS2'an. Det e ju dyrt för mig å hålla på å bränna. (gjorde av med 5 cd-skivor för att få in HD-loader på minneskortet) :/

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Om du ofta får läsfel så är det nog taskiga grejor du bränt eller spelar upp skivan med om du får läsfel. Att bränna skivor är ju definitivt inte dyrt. En cdr-skiva kostar ju kring 4kr och en dvdr kring 10kr så tycker du det är dyrt måste du vara snål. Själv brände jag bara en skiva med HDL för att få in det på minneskortet och en kostnad på 20kr är väl inte dyrt för HDL.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Snål som fan


Liknande diskussioner

  1. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58
  2. Föra över spel till hårddisk
    By kunta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 15:55
  3. Spela in spelandet till VHS
    By Darkchild in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 11:33
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •