Hej allihop!
Jag har minst 2 problem med min xbox, kanske kan få hjälp här?
Jag har chippat den med X-Bit (installerade lödfritt), bytt disk till en 120gb. Flashat bios med EvoX M8 och x2_4983.06_256k i 2 olika bios banker, formaterat och lagt in EvoX från Superdisc 3.6. Allting fungerade jättebra i 3 dar sen sket sig allt.
Jag höll på och förde över filer till boxen med Qwix och Avalaunch, när allt var klart så skulle jag boota om, körde en IGR med X2 bioset, då låste sig Avalaunch och jag fick starta om med knappen.
Efter det så startar inte xboxen på modchippet, man hör att flubbern kommer igång och jag får ingen bild men sen så står den bara och försöker läsa från dvd:n (man hör att den startar och stannar hela tiden). Om jag disablar chippet så får jag grön/röd blink eftersom jag inte har låst min nya disk, men fortfarande ingen bild. Om jag byter tillbaka till orginaldisken så starta allt jättefint, men fortfarande ingen bild, jag kan bläddra i MSdashen och stoppar jag i en musik skiva så startar den direkt. Om jag försöker starta orgnaldisken med modchip så får jag samma resultat som med den nya disken.
Det jag provat med hittils.
Flashat om bios flera gånger på olika banker osv med EvoX M8 och x2_4983.06_256k, jag har skruvat ur chippet och rengjort alla kontaktytor med kemisk ren bensin. Jag har gjort flera försök att starta boxen med superdisc 3.6 och 3.7 rc8 lite.
Nu sitter jag och väntar på att boxen ska tappa minnet för att se om det funkar.
Nån som vet nått annat jag kan prova med?
Bookmarks