Är det någon som har haft problem med att bilden är förskjuten på TV:n? Fast mest på PS1-spel?
Tackar för svar
Är det någon som har haft problem med att bilden är förskjuten på TV:n? Fast mest på PS1-spel?
Tackar för svar
/Anders
Nope, det funkar klockrent för mig
------------------
-::Jimpa the mään was here::-
-::Jimpa the mään was here::-
Är det någon som vet hur man löser detta och vad det beror på?
------------------
/Anders
/Anders
Det beror nog på att dina spel från början är NTSC och sedan bara patchade så att dom blir PAL men du kan hämta ett program som heter PAL4U 2000 som "rättar" till bilden. Funkar VÄLDIGT bra.
Tack ktd men:
Vart kan man få tag i detta program och hur installerar man det?
------------------
/Anders
/Anders
Du får söka på nätet. Det är en körbar fil. Programet betår faktiskt av två program. Ett för att läsa in *.bin filen och ändra den. Och ett program för att lägga in patchen...
Jag har lagt upp filerna här:
http://www.psxcare.com/download/play...ensetools.html
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tackar, är det något spec. man behöver tänka på? Förresten måste man ha multi-x inmonterat först!? (Är inte så insatt i detta, förstår ni)
------------------
/Anders
/Anders
Multi-X är en förutsättning för att kunna använda spelbackuper. I övrigt har jag aldrig använt dessa verktyg eftersom jag inte har tid att hålla på med att bränna spel och prova alla dessa trix och patchar.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jaja så långt är jag med, men vad jag undrade var om jag behöver multi-x inmonterat om jag ska lägga in bildjusteringsprogrammet?
------------------
/Anders
/Anders
Nu är du nog ute och cyklar lite va?
Du är med på att man måste ha multi-x för att spela brända spel... eller...
För att du ska använda licens och bildjusterings programet måste du ju efter använt dom bränna ner spelet igen, så... Ja, du MÅSTE ha ett multi-x chip.
Ok, tack. Jag var nog lite trög när jag skrev det inlägget, eller så är jag trög rent allmänt
------------------
/Anders
/Anders
Ingen fara. Du vet ju att det inte finns några dumma frågor, bara dumma svar!![]()
Ok, tack för allt!
------------------
/Anders
/Anders
Bookmarks