Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Användning av fjärrkontroll för DVD-filmer

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21

    Användning av fjärrkontroll för DVD-filmer

    Någon som möjligen vet hur man göra för att XBOXEN inte skall starta med DVDX2 spelaren när man lagt i en DVD-film ? Vill kunna använda fjärrkontrollen men den fungerar ju inte när dena spelare startar fick jag till svar igår - har Avalaunch som dashboard och även XBMC
    ( är ganska nybliven XBOXEN ägare och ständigt nya "problem" dyker upp )
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det funkar inte i den utan man får patcha xboxdash.xbe med en "regfripatch" och döpa om den till regfridvd.xbe och sen hänvisa i evox.ini till DVDPlayer= "C:\regfridvd.xbe"
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    tack för svaret - men detta verkar något avancerat för en amatör på XBOX-hantering som jag och som inte vet vad "patcha" är för något -

    läste ju i manualen för en chippad xbox som lades ut i april att man :
    Skulle gå in i "Systems Utils" - till "settings" - där välja "Autolaunch DVD Yes el No" och sedan välja "exit and save" - har letat efter detta i dashborden men inte hittat detta - är ditt svar enda alternativet för att kunna använda fjärren ? ( är det svårt för en nybörjare att fixa att göra som skrivet - nu är ju allt lätt för den som kan - men skall man ge sig på detta om man är novis på området ? )
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det är ganska lätt har du krackat program förr klarar du detta åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    ok - jag gör ett försök senare i kväll - återkommer ev om det inte skulle lyckas ( när du menar krackat program så antar jag du menar - lagt över en crack från en bränt spel till pc:s hdd efter installation så visst har jag gjort det - men mer än så har jag nog inte gjort - så hoppas man fixar detta )
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du behöver Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04 leta i forumet för jag har skrivit exakt hur man skall göra för att få det att funka.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Hej - har letat efter vad du har skrivit i forumet enl ditt svar utan att hitta - du har inte möjlighet att kopiera och klistra in på ett svar tillbaks till mig din manual - skulle vara super om du kunde göra så.
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ska jag patcha den till dig skicka en kopia till mig av din evoxdash.xbe peter@rpu.engelholm.se
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. dvd filmer med subtitles?
    By durus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 08:27
  2. Vad tar ni för en dvd till xbox
    By Skevast in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 22:48
  3. Streama DVD filmer med RELAX?
    By mkoos in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 09:36
  4. DVD filmer
    By ocelot in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-11-05, 18:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •