Hej alla!
Har varit lite inaktiv med allt vad ps2 har att göra, men titt som tätt kommer suget tillbaks... ja, ni vet!
Var självklart tvungen att uppdatera mig lite genom att gå in på psxcare.com, och såg direkt den glada nyheten att det nu går att fixa in en hårddisk till ps2an!
Nu har jag då lite funderingar kring allt det här. Jag har suttit och läst igenom olika poster, samt även andra sidor, och det verkar som att HDLoader har lagts ner men ersatts av HD Advanced - vilket i sin tur är rent av en klon till HDL.
Så som jag förstått det är det nu HDAdv man ska ha? Eller? Kommer HDL's "kompabilitet" försvinna?
Mitt PS2 V3 är utrustat med ett Messiah (första upplagan.. begynnelser sen för er kanske ). Saken är den att mitt ps2 börjar vägra läsa vissa skivor jag matar den. Testade för två dagar sedan att köra backup av LOTR:Return of.. full-DVD vilket funkade klockrent. Sen skulle jag köra dagen därpå men (återigen) så vill inte mitt ps2 vara med o leka, och man kommer bara till browsern utan att skivan läses in.
Därav behöver jag en lösning, vilket HDloader verkar vara.
Men mina frågor, som jag måste ha bekräftat innan inköp står på tapeten, är följande:
- Kan man köra HDL smärtfritt på min maskin med tanke på chip osv.?
- Jag har läst om WinHiip, HDLDUMP/HDLDUMB, fungerar dessa bra? Eftersom jag har lite problem med läsning av skivor är denna fråga kritisk!! Går det att föra över spel med dessa program utan något som helst problem? Erfarenheter?
- Finns det ngn "dockningsstation" för hårddisken så man slipper ta ut den o sätta den i datorn varje gång man ska föra över spel?
Oerhört tacksam för svar!
Tack för mig!
Mvh
/Andreas
Bookmarks