Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kablar

Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

Question Kablar

Hallå, Jag fick mitt playstation2 med NEO2 från PSXcare idag.Jag köpte även Tekken Tag.
    Jag har lite svårt för det här med kablar,jag fick med två stycken en AV-kabel(enl. instruktionsboken) vilken jag använder nu och det funkar bra.Fick också en grå kabel med en scartkontakt som delar sig till två kablar,vad heter den och vad har jag den till?
    När behöver jag en S-videokabel och när behöver jag en RGB-kabel?
    Tacksam för svar
    En Nybörjare

------------------
    City
    City

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Den grå kabeln är en RGB-kabel.

Den skall du använda för att få absolut bästa bild när du spelar spel. Den hjälper oftast även att få färgbild om det blir svartvitt med den vanliga kabeln. De flesta TV-apparater har stöd för RGB via SCART#1, dock inte alla.

Den fungerar INTE med DVD. Om du vill få bättre bild med DVD än den "vanliga" kabeln behöver du en S-videokabel. Många TV-apparater som inte har separat s-videoingång har stöd för S-video genom SCART#2, isåfall behövs en adapter.

Kolla med din tv-handlare och/eller läs manualen till din TV för mer information om hur det fungerar med just DIN TV.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    Västerås
    Respekt
    0

Hansi, jag har en playstation 2 med en "Super RGB scart cable" och det funkar felfritt med dvd. Jag undrar varför det står att det inte funkar överallt på er sida???

/kArPo

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Har du verkligen kontrollerat att du får RGB-signal när du ser på DVD...

Jag har skruvat isär mer än en "RGB" kabel som kunder visat upp i butiken som visat sig vara vanliga composite-videokablar!

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    STHLM
    Respekt
    0

Wink

Jaha ok, composite kablar då fattar jag...

Liknande diskussioner

1. Fixering av kablar
    By Robocop in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 19:52
  2. Hansi, har du LPT kablar att sälja?
    By -=KuriouZ=- in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 16:32
  3. Kablar till projektor!
    By AddeV in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:30
  4. klippa kablar
    By Xbox newbie in forum X-BOX Hårdvaruforum