Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: SCHP-30004 fråga

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

SCHP-30004 fråga

jag skulle modifiera mitt ps2 (SCHP-30004)

så jag åkte till eran butik och killen sa att det är bortkastade pengar eftersom den troligtvis inte kan köra CD-R skivor (menade han bräna skivor? ) och sedan kopplade han in den för att pröva, och nej de skivorna han hade liggandes framme fungerade inte, fast jag frågade inte om de var brända eller NTSC, men i vilket fall som helst så fungerade de inte.

Detta tycker jag är konstigt därför att jag aldrig fått ett Disc read error
    aldrig,

och jag använder det mycket flitigt

så när Disc read errorn kom upp blev jag mycket förvånad,
    varför blev det just så när han prövade sina skivor fastän jag kan köra nyköpta spel?

och om det spelar någon roll så låg ps2:t ner när vi prövade i butiken, hemma står den upp eftersom min kompis rekommenderade de eftersom annars sa han att det blev tryck på lasern och tillslut gick den sönder, och något med att fläkten inte kan få bort allt damm,

iallafall, tack i förhand

jag har Xenosaga, xenogears och FFtactics liggande som bara väntar på att spelas, så jag kan nog säga att sommarn inte såg lika ljus ut längre när jag lämnade butiken

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar att du köper en ny PS2 istället för att slänga ut pengar på att chippa en gammal PS2 som antligen även kommer få problem med originalspel inom kort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    jaha, då blir det väl så

vilket är synd....
    för jag har inte några problem med ps2:an, aldrig haft det, trogen tjänare till döden.....

stackarn, han vet inte ens om det

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Kan man inte chippa den gamla, och sedan när den dör flytta chippet från den gammal döda till en ny PS2? Då har man bara förlorat 500:- (för installationen), och man hinner spara till en ny PS2:a.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Snudge_B
    Kan man inte chippa den gamla, och sedan när den dör flytta chippet från den gammal döda till en ny PS2? Då har man bara förlorat 500:- (för installationen), och man hinner spara till en ny PS2:a.
    Och vad ska man göra om lasern i gamla inte klarar av att spela brända spel? då har du en chippad ps2a som inte kan spela brända spel ändå

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Men sådana magic swaper saker dåra?

och en sån där manick som öppnar luckan utan att PS2 fungerar...

det står att de kör importspel och brända spel,

är de något bra?

de är ju annars jävligt billiga i jämförelse med att chipa

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucifeer
    Och vad ska man göra om lasern i gamla inte klarar av att spela brända spel? då har du en chippad ps2a som inte kan spela brända spel ändå
    Jag menar ju alltså att man använder den gamla tills den måste bytas, sen flyttar man bara chippet till den nya man köper. Men det är klart att risken finns att gamla inte klarar brända, redan från start. Men det är väl ett tecken om något, att det är dags att byta PS2.

Liknande diskussioner

1. brandväg fråga
    By EmilHesslow in forum PC produktsupport
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 08:00
  2. Fråga ang. Återförsäljare
    By Quinn the Eskimo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-05-30, 09:14
  3. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  4. Fråga angående NEO 2.2!
    By link82 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP