Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: DVD Fjärr region 3

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

DVD Fjärr region 3

En kompis är nyss hemkommen från Kina där han köpte en Xbox Dvd fjärrkontroll till mig. Frågan är nu om man kan få denna och funka här i Sverige. Har ju nyligen satt in ett xenium ice. Väljer "No region" i menyn där fast det funkar inte ändå , har provat med senaste xecuter bioset utan att lyckas.

Några tips eller ideér ??????

Ställer man in "No region" i eeprom menyn verkar den ändras till region 3 på något konstigt sätt i fall man väljer original eller xecuter bioset....

TACKSAM FÖR HJÄLP!

Vill slippa slänga en present man fått i papperskorgen....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dongeln till fjärren är hårdkodad till region3. Du måste regionspatcha ms dashboard eller använda dvd-x 2.0 playern (som inte har stöd för fjärr)

Fjärren fungerar fö utmärkt i evo-x menyer, xbox media player/center m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Tack för svaret Hansi,

Har dock fortfarande problem .

Jag har nu installerat Evolution X Dashboard. Väljer MS Dashboard med Fjärr IR`n inkopplad + en region 2 film (original) i dvdspelaren och får ändå :

Invalid DVD region. Remove the disc to continue.

Har ännu en gång valt 'No region' i xenium menyn innan jag gjorde allt ovan och i vanlig ordning ställer denna om sig till Region 3 när jag går in och kollar igen.

Aaaaaaarrrrrghhhhhhhh......

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    ja ja efter att ha läst i forumet i c:a tio timmar så verkar det som om man måste patcha om xboxdash.xbe (är xboxdash_dvd_region_free_patch_v1.04.exe en bra lösning?) för att få regionsfritt med donglar och hela kittet. Och sedan också ändra länken i evox ini fil (DVD Player) till original spelaren (länken dit?).

Är jag ute och cyklar eller kan detta vara en lösning?

Hmmmm......

(lite fakta: Jag har en xbox inköpt dec 2003)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det var ju det jag sade från början - regionspatcha ms dashboard :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Tack. Använder du dig av patchen jag nämde eller vilken ?

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Respekt
    22
    Den funkar säkert... bara att prova, men gör backup på din gammla så gör det inget om det inte funkar

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Jag har kört med nämnda patch. Den funkar kalasbra. Men som sagt backuppa..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Hoppas att du gjorde en kopia av orginalet först & patchade den sen döpte om den patchade till regfridvd.xbe som jag sa
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Pege63, jag backade up först

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Glömde, Pege63 (eftersom du verkar haj på detta område) det finns ingen som helst chans att du har en zip fil komplett med det gottaste för en xbox med xenium ice och origiinal hårddisk? Det är så att en kompis också köpt ett ice och det hade underlättat om man haft allt komplett med vad man behöver såsom bios, evox, regionfridvd och emulatorer redan från början.

Eftersom jag är precis nollstäld på sånt här är det krångligt att koppla ihop pc & xbox 10ggr för att föra över 1 fil åt gången eftersom man inte riktigt vet vad som behövs.

Vore GULD om du i så fall kunde skicka denna mirakel fil till mig på krushinter snabela h o t m a i l dot com.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Äh vad e det du vill säga igentligen???
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 23:29
  2. DVD Region X & Minneskort?
    By Curst in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-07-21, 22:30
  3. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43
  4. DVD Region X-frågor
    By Deathstar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP