Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Förvirring

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Förvirring

jag har köpt ett Aladdin live chip+programmerare och har en xbox 1,6 (öppnat och kollat).
    När man skall flasha sitt chip skall man använda det bios som finns på Aladdins hemsida eller EvolutionX M8 Bios_v1.6 bios. Och så undrar jag om man inte skulle fått några instruktioner med chippet, för jag tycker inte att bilden på Aladdins hemsida räcker. En sista fråga bara måste man köpa kopplingskabel och själv för någon sådan fick jag ingen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Maila ditt kund+ordernummer så skickar jag lite kabel + en anvisning. Det som saknas i anvisningen är specifika 1.6 instruktioner för vi har inte hunnit testa Aladdin Advance på 1.6 (föredrar SmartXX).

Om någon lyckats få on/off funktionen på chippet att fungera utan att sätta på extra switch så vill jag veta det. På diverse asiatiska hemsidor påstår man att chippet fungerar, men f-n vet om jag tror på att on-off fungerar som det skall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Tack för svaret!
    Vilken mailadress skall jag maila till psxcare@netcare.se eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, den fungerar bra
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Talking

har inte fått kablar till mina två senaste beställningar.. SNÅLT! men det e lungt

ajuste kom på varför jag inte fick igång aladdin live med pinnar på 1.5/1.6... hade lagt chippet på fel håll :>
    Last edited by Yuz; 2004-08-05 at 22:07.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    hade lagt chippet på fel håll :>
    ahahahahahahahahahahahahahahahaha

säger bara en sak: GRATTIS!!!!! du har vunnit en rosa brödrost i valfri färg
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    du har vunnit en rosa brödrost i valfri färg
    då vill jag ha en vit rosa brödrost, jag mailar dig adress o så

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag tänkte på en sak... när man gör en pinset-installation, ska man använda sockeln som finns på chippet, eller ska man löda pinnarna på chippet i det "stora" hålet som har lödplattor? (dum fråga, men ändå). Någon som vet hur man ska vända chippet så jag slipper löda om pinnarna i så fall?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    sockeln

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    När man skall flasha sitt chip skall man använda det bios som finns på Aladdins hemsida eller EvolutionX M8 Bios_v1.6 bios?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    om du har EvolutionX M8 Bios_v1.6 så använd det

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    iom att du har en xbox V1.6 så ska du använda M8 Bios_v1.6......
    annars kan man pajja moderkortet va jag har förstått......
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner