Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Dvd:n slutat fungerar och alla spel försvann

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Unhappy Dvd:n slutat fungerar och alla spel försvann

SKulle installera en hårddisk till en vän. Laddade ner superdisc 3.6 eller nåt men han fick ett felmeddelande. Då skulle jag testa skivan på min egen men fick då också ett felmeddelande. Sen när jag tagit ur skivan och startat om boxen hade alla spel och apps försvunnit. Ovan på detta kan jag inte längre mata ut dvdsläden. Fattar noll. Går det att rädda spelen? Jag menar dom borde ligga där även om jag inte hittar dom. Prövade att se spelen genom FlashFXP men det säger också att inget finns kvar. Hjälp!!undefined

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Har läst runt lite och mitt problem kanske kunde redas upp om man bara ställer in rätt tid på boxen. Hade inte använt min på ett bra tag. Angående dvdsläden så hade jag lyckats dra väck den gula sladden.

Nu till ett annat problem. Vännen jag skulle hjälpa verkar inte ha nåt chip utan har bytt ut orginalbioset. Hårddisken jag skulle installera till honom är nu formaterad och klar, fick göra det på min xbox för det gick inte på hans. När jag testade disken i hans xbox efter formateringen mm så får jag upp felmeddelandet 6 (hdd error). Har testat att båda starta disken som låst och olåst. Den är även satt som master. Vet nån hur jag ska gå till väga för att hårddisken ska funka på hans xbox? Går inte ens att starta med superdisc för felmeddelandet kommer upp innan den hinner läsa skivan verkar det som. Hjälp!

Liknande diskussioner

1. Hjälp! Boxen bootar om när dvd:n och hd:n är inkopplade.!
    By Lars Laban in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 20:02
  2. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 11:14
  3. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 21:23
  4. Problem med importplayer och ntsc spel.
    By tizmoe in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-01-16, 22:41
  5. Spel med linkkabel och annat...
    By Janne in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2000-12-27, 23:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner