Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Ändrat upplösning i Media Player.... ingen bild!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Unhappy Ändrat upplösning i Media Player.... ingen bild!

    Jag tror jag har gjort bort mig ordentligt.... Satt och testade ändringar för bild osv då bilden var lite felplacerad. Jag "råkade" ända upplösningen till NTSC 720*420 i mediaplayern. Efter senaste omstarten nu får jag ingen bild på tv:n!!!

    TV:n klarar väl inte den här upplösningen och dessutom har jag inte något HDTV pack så jag kan koppla in den till projektorn än. Kan man återställa det här på något vis?

    Mycket tacksam för snabbt svar!
    Last edited by danielsundmark; 2004-08-05 at 22:31.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    Dessa inställningar sparas som ett vanligt "save" så du kan ta bort den via MS Dashboard eller så kan du köra FTP mot boxen och ta bort katalogen 0face008 från e:\tdata samt e:\udata.

    Du förlorar dock de inställningar du gjort med bild ljud osv. men de går ju fort att ställa tillbaka...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar. Det är dock lite mer problematiskt.... Xboxen startar upp utan bild och det verkar som den bootar om när bilden inte kan visas så jag kan inte köra FTP mot den heller! Ser via datorn att jag bara har kontakt med Xboxen till och från hela tiden, blinkar till på TV:n också då som att den bootar om?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    Så du har svart bild hela tiden, du ser inte ens Xbox loggan? Går det bra att boot med nån version av SuperDisc? Kör du XBMC som dashboard?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bränn enigmah videomode switchdisc, boota den, tryck på gröna knappen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Precis, jag ser inte ens loggan, hör bara hur musiken spelas upp. Vart får jag lättast tag på Enigmah Videomode Switchdisc eller Superdisc? Lite smått desperat när Xboxen inte går att använda längre, fick hem den igår.... har ingen bra koll på grejerna än! Tack för era snabba svar.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enigmah videomode switchern lär finnas på xbins ftp
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nu fick jag äntligen ner den ska prova bränbna skiva och boota på den, hoppas på det bästa!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det lyckades till sist. Var lite lurigt dock, var tvungen att chansa på att trycka poå "A" då jag inte fick upp någon bild när jag bootade på skivan. Efter omstart sen så kom bilden tillbaks! : )

    Tusen tack, helgen är räddad!
    Last edited by danielsundmark; 2004-08-05 at 23:59.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Kalmar
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Samma tavla!

    Jag har gjort precis likadant "fibblat med inställningarna" men för mig funkar det inte med att boota från "Enigmah videomode switchern". Såvida jag inte gör fel? Jag har en ISO fil som heter "video_select_v2.iso" och är på 6400 kB är det rätt fil? Bränner jag ut ISO filen på CDRW skiva som den är, eller ska den "packas" upp och sedan brännas på CDRW skiva? Sätter jag sedan i skivan och startar boxen med chippet påslaget? Trycka på "gröna knappen"?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Du verkar göra helt rätt, det var så jag gjorde. Jag brände en CDRW skiva med hjälp av ISO filen. I brännarprogrammet måste du välja att bränna från en Image och peka ut ISO filen, jag brände med Nero. Sen bootade jag på skivan, väntade lite och tryckte sen på gröna(A) knappen och startade sen om Xboxen. Lycka till!

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av firestarter
    Jag har gjort precis likadant "fibblat med inställningarna" men för mig funkar det inte med att boota från "Enigmah videomode switchern". Såvida jag inte gör fel? Jag har en ISO fil som heter "video_select_v2.iso" och är på 6400 kB är det rätt fil? Bränner jag ut ISO filen på CDRW skiva som den är, eller ska den "packas" upp och sedan brännas på CDRW skiva? Sätter jag sedan i skivan och startar boxen med chippet påslaget? Trycka på "gröna knappen"?
    du bränner .iso som är en imagefil med hjälp av valfritt brännarprog och valet "burn image"

    "gröna knappen" = A
    Detta är min signatur

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    *Snyfft* Har gjort nån liknande tabbe.. eller kanske tom exakt samma..

    Får inte heller skivan att funka, kanske kan det bero på att xboxen inte kan läsa skivan ??

    Eller någon annan som har något annat tips ?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har förmodligen ändrat till japansk NTSC...

    Och xboxen befinner sig i nogot väldigt skummt läge..

    Hör starljudet (antar att det kommer från biosen), bara svart hela tiden.

    Trycker man ut cd'n så hoppar den in direkt.

    Cd'n försöker läsa en skiva hela tiden, låter typ, tjonk tjonk tjonk tjonk ...

    Testade byta tillbaka till den gamla disken i den, då lös bara startlampan grön/röd..

    Testade enigmah videomode switchdisc på en redan chippad xbox, och då funkade det bra, så det "borde" inte vara något fel på den

    Det jag kan testa är att bränna enigmah videomode switchdisc till en dvd skiva (om det nu skulle vara så att xboxen inte kan läsa cd'n)

    Vad finns det för annan lösning ?
    Antar att inställningarna sparas i biosen (annars borde man få bild när man bootar den..), så går den att resetta (hörde att man måste löda bort den då), och resettar man den, blir den helt tom då? Kan man få dit en ny bios isf.. (låter hitech det där :-/ )

    Eller lättast att bara köpa en xbox kanske..

    Jaja, ska ringa en snubbe imorgon som ska vara grymm på xbox, han lagar traskiga komponenter och sånt där, han kanske vet..

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jaja, nu funkar mitt xbox igen iaf... (vet inte vad som krävdes för att få det att funka)

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sitter i samma båt

    Tack för snabbt svar. Det är dock lite mer problematiskt.... Xboxen startar upp utan bild och det verkar som den bootar om när bilden inte kan visas så jag kan inte köra FTP mot den heller! Ser via datorn att jag bara har kontakt med Xboxen till och från hela tiden, blinkar till på TV:n också då som att den bootar om?
    exakt samma saker händer för mig

    har brännt enigmah videomode switchdisc på skiva

    men när jag stoppar in skivan så händer ju inget när jag trycker på *A*
    har testat att trycka både direkt efter att skivan sats i och start truddelutten hörs och att vänta lite

    Swishande nästan gnisslande ljud från boxen bara, inget sånt ljud som som när en skiva startas upp

    nån som kan förklara exakt hur de gjorde, hur länge de väntade etc.

    tack på förhand

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har samma problem som MrPS bara det att jag ser bilden tills start animeringen är klar sedan börjar den om ändrade till NTSC J vette f#n vad jag ska ta mig till nu.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Skaffa en tv som stödjer NTSC signaler och ställ om till PAL igen ? eller koppla in xbox på en monitor ?
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har lyckats med nått liknande..
    men tack vare psxcare har man en fungerande xbox igen =)

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    ntsc-j

    har samma problem..bootar om o bom...fast om jag drar ut kabeln til xboxen som går til tv´n så startar boxen o jag kommer in på nätverket

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking fixxxat

    yes yes yes.... fixade det m video_select_v2.....var tvungen att bränna på en dvd-r då min dvd ej läser cd-r......tack tack

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Har gjort nåt liknande och bilden blev svart.
    Men min lösning var att dra ut scarten från tv för att inte få signal
    vid uppstarten av x-boxen. Sen dit med den efter igen ,det funkade för mig.

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    undrar om de e min tv de e fel på allt med tex tid och liknande kommer så man inte kan se det långt ut på kanterna? vad är fel har en ca ett år gammal tv ioförsig bara en 20"

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök på "overscan" i forumet eller google för att förstå, kalibrera i settings/konfigurationsfiler för att fixa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Thumbs up video_select_v2_enigmah-x

    Hade samma problem med att jag fick en svart tv ruta.Hittade inte filen på Mirc,kan inte med deras virus attacker.Skriv detta i google bara och sök så hittar ni filen på en vanlig http adress.(video_select_v2_enigmah-x)Du får hem den i rar,packa upp med winrar så får du en iso fil.Markera iso filen,välj öppna med Nero BurningRom-bränn image i den lägsta hastigheten på en dvd-r skiva.Starta xbox consollen stoppa i skivan vänta ett par sec tryck sedan på den gröna knappen på handkontrollen ( A ) starta sedan om xbox consollen och vips nu är bilden där igen.Lycka till det funkade för mej iaf.

    http://www.xbox-hacks.net/download/x...mode%20switch/

    PS här är adressen.
    Last edited by SOIA; 2005-12-30 at 20:05.

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag vet inte om det är samma fel jag har på min andra xbox jag har (har 2) jo jag får igång allt men kan inte startar my video så fort jag startar den så blir rutan svart detta är med xbmc expert 0605? kommer inte ihåg exakt datum men i alla fall. byter jag och kör en gammal version som fanns med då jag fick den så fick jag bara menyerna funka. sen kan jag starta mina filmer från my files på den ena fast på den andra kan jag inte starta den så heller så hur jag än gör kommer jag inte åt några filmer. Hoppas på att någon kan hjälpa mig

Liknande diskussioner

  1. ingen bild
    By galent in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:39
  2. Ingen bild?
    By Releaser in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 01:40
  3. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32
  4. Vilken brännare??
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •