Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: ALLTING har slutat fungera.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

ALLTING har slutat fungera.

Jag har haft en SCPH-39004 (v.7 om ja inte misstar mej) ca ett halvår med ett DMS3 och den har fungerat helt perfekt. Tills igår då den helt kollapsade. Jag satte bara på den och den började göra massa konstiga ljud och ville först inte öppna dvd-luckan. Efter en stunds frenetiskt av- och påsättande så lyckades jag få den att öppna sig men då gjorde den det i en extremt långsam takt och när den väl var helt öppen stängdes den direkt utan att jag rörde något. Nu så öppnas och stängs den dock i normal takt och på min beodring men det kommer bara upp en svart bild på TV:n. Det blir några snabba "blixtrar" bara när jag sätter på den men ingen riktig bild eller ljud...
    Jag har testat med sleep mode och det är ingen skillnad alls.

Jag vet alltså inte om det har med själva chippet o göra men jag är verkligen rädd att den brännt upp något därinne. Om någon har haft ett liknande problem som jag beskrivit eller har någon aning om vad det överhuvudtaget kan vara för fel så skulle jag verkligen uppskatta om han hjälpte mej.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    kan vara någon lödning som släppt,, skicka den till psxcare om dom har chippat den

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lödning som släppt eller "BA-chip" som blåst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Vad menas med "BA-chip"?

Men hur mycket skulle det kosta att få psxcare o fixa det här, eller går det att göra själv även fast man inte är bra på lödning o sånt? På hemsidan står det att fixa ps2 kostar MINST 1000 kr. Är det även så för denna komplikation?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom reparation av PS2 så lätt hamnar på mer än vad en ny PS2 kostar så gäller följande:

Lämnar du in den så fixar vi den om det går att fixa för max 1000:-

Annars kommer vi överens om vi skall lägga ner MER än 1000:- för att fixa den eller kanske byta in den mot en ny chippad PS2 e.dyl, ELLER så betalar du 350:- för felsökningen ELLER så betalar du ingenting och vi behåller den trasiga PS2:an för att plocka delar från.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Kan ej få delad intenet anslutning att fungera HJÄLP
    By Undenius in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 12:23
  2. Slutat fungera
    By stefan_boy in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 13:50
  3. Har någon lyckats med VMWare på xbox?
    By patriknet in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 13:06
  4. DMS3 bara slutat fungera!?!?
    By vane505 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 10:06
  5. Måste jag har matrix-chip?
    By XGUY in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 10:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner