Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: spel på hårddisken

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0

spel på hårddisken

Hej

Jag har en xbxo 1.0 eller 1.0 med xenium lödfritt och xecuter 2 (eller vad det nu heter).

Har ett spel som jag skulle vilja lägga in på hårddisken (orginal) och därmed slippa starta det från min thomson då den är lite tjurig på att ta skivan.

Vilka prog behövs osv

Beskriv gärna pedagogiskt hela processen

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    stockholm
    Respekt
    22
    tips sök i forumet så kommer du få svar direkt på det du söker
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Kan beskriva vägen till sökfunktionen pedagogiskt:
    Du tar dig till datorn, startar den browser du har installerad och surfar in på http://forum.psxcare.com/support/index.php
    Sedan flyttar du musen till knappen "Sök" som finns på verktygsraden strax mellan PsxCare-loggan och alla Topics här på forumet.
    Om du av någon anledning inte hittar den kan du även använda denna direkt-länk: http://forum.psxcare.com/support/search.php
    Där skriver du in ditt sökord och trycker sedan på "ENTER" och väntar på att sökresultaten skall dyka upp.
    Sedan är det bara att läsa, vilket du antagligen lärde dig i grundskolan om du nu gått där.

Happy hunting

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Det finns en ganska pedagogisk manual - gå in på avdelningen med guider så hittar Du guide 1.3 som behandlar det mesta - i slutet finns beskrivet hur Du för över tex ett spel från X-boxens DVD till datorn och sen hur Du i sin tur för över denna till Xboxens hårddisk. Du behöver ett programm som heter quicks. När jag gjorde det första gången tyckte jag att det verkade väldigt komplicerat, men läs noga och gör det i lugn och ro så fungerar det jättebra! Fördelen med detta programm är att Du även kan kopiera skivor om så önskas.

/Oscar

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    "Sedan är det bara att läsa, vilket du antagligen lärde dig i grundskolan om du nu gått där."

...jo, jag tror att jag har varit i grundskolan... ...då jag är utbildad Ma/No lärare och undervisar på högstadiet.

BBBB, tack för det fina svaret.

Jag klonar min polares x-boxhårddisk istället med 20 xboxspel och emultatorer för amiga, c64, atari, acardspel osv + 4500 spel till detta. Det borde ju räcka ett tag. Sedan byter jag ut xboxspelen efterhand när jag tröttnat på dem och ftp:ar över nya som jag snabbt laddar ner med min nya VDSL BBB-lina.

Phillips äldre dvd-läsare är ganska tjurig, men det borde väl gå att mounta isofilerna i daemon och sedan skicka upp dom på xboxhårddisken?

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 128
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 09:13
  2. Hur för jag över spel till hårddisken?
    By jfridlund in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 13:51
  3. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 11:23
  4. Hur startar man spel från hårddisken???
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 14:41
  5. Starta spel från XBOX Hårddisken
    By SPeeD in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 04:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner