Måste man ha en nätverksadapter för att kunna använda hdloader? I så fall är det ju mkt billigare att chipa skiten! Ha de
Måste man ha en nätverksadapter för att kunna använda hdloader? I så fall är det ju mkt billigare att chipa skiten! Ha de
Du måste ha en nätverksadapter för annars kan du inte koppla in en hårddisk.. och billigare skulle jag inte säga att det blirOriginal inlägg av chickenstar
HDLoader 290kr
Nät-adatper 299kr
80gb hdd 568kr (annars kanske man har en gammal 40/60/80gigare liggandes som man kan ta)
-----
1157kr
chip kostar beroende på chip:
695 - 1195kr
80gb / 4gb = ca 20spel om dom ligger på 4gb styck dvs 20dvd-r (oftast ligger spelen på mindre än så)
Princo DVD-R 4.7Gb 4X 10-pack Cakebox 79kr x 2 = 158
Då är det billiga skivor som inte garanteras att dom kan läsas av just din ps2a, sedan måste man lägga på en 1-10skivor som kan bli felbrända eller få andra fel det är en extra 79kr
Har du även en gammal ps2a så måste du kanske ersätta lasern eller köpa ny ps2a.
Laserenhet inklusive montering = 1500kr
Basenhet = ca 2000
Mja, vet inte vem du blev blåst av.Original inlägg av Lucifeer
Köpte min för 995:-
Har sett den på flera ställen för detta pris, dock specialerbjudanden.
Spelar ingen roll vad basenheten kostar, jag tycker ändå att det är ändå ett givet köp med nätverksadaptern eftersom man behöver den om man vill spela online.
Med HDloader har du ju fortfarande din PS2a med garanti. Det är dessutom smidigare och snabbare med HD men det är ju upp till var och en att bedömma vad man vill ha.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
Reapris på stormarknader ja, jag tog ett generellt pris från andra sidor.Original inlägg av ToDirty
Kolla bara priset på en ps2a hos psxcare. 3300:- och då får man Matrix Infinitychip på den dvs -1195 då kostar den strax över 2000kr. Billigaste återförsäljaren ger för 1300 enligt pricerunner, fast det är bara en som säljer för det priset sedan ligger det mellan 1500-3000
En PS2a pendlar alltid mellan 1290-1490kr på typ Siba & Elgiganten men ibland kan man få tag i dem för 995kr. Jag köpte min bl.a. min v9 för det på COOP.
Men tänk på att LÅNGT ifrån alla spel går att starta med HD Loader...Original inlägg av danne.sk
Mitt tips är att trycka i ett chip och sen ladda ner Free HD Loader! Då är du redo för allt...
Så hemskt många spel som inte funkar är det ju inte. Av alla spel jag har så är det ca 3-4st av 60st som inte funkar och det är ju inte så dåligt. Det enda spel som jag saknar att köra på HDn är Socom 2 men det kör jag ändå på mitt chippade.
Bookmarks