Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: SmartXX-menyn ser konstig ut

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Question SmartXX-menyn ser konstig ut

Hej,

Har precis kört igång min sprillans xbox från er (fick den i fredags). Det ska vara en 1.6:a (vet inte var man ser det, men den ärr alldeles ny, så det bör väl vara rätt?) med 200gb HD och SmartXX-chip.

Den startar och SmartXX-menyn visas. Efter en liten stund börjar menyn att "degenerera" - den bryts upp och en massa skräp dyker upp så att det blir nästan omöjligt att se vad som står. Dock fungerar fortfarande http, och det går även att starta EvolutionX dashboard osv. Så här ska det väl inte vara? Är det nåt som blir bättre om man uppdaterar os:et på chippet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det där fenomenet har vi sett vid ett tillfälle, en uppdatering hjälpte då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag uppdaterade till ver 3321 och problemet kvarstår. Inga andra idéer?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, maila kund+ordernummer och felbeskrivning så skickar vi en paketlapp så du kan skicka tillbaks den - eller lämna bara in den om den är köpt direkt i butik.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag köpte direkt i butik - fungerar det om jag lämnar den på Kammakargatan? (är närmre jobbet...) Hur lång tid tror du det tar att fixa? Över dagen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det borde gå att fixa över dagen, beror ju lite på vad det är för fel och vad det är för arbetsbelastning. Vänta gärna ett par dagar in i veckan (boxen fungerar ju, så det är ingen panik) för vi har slut på SmartXX chip men dom kommer antagligen in på måndag eftermiddag + ev ett par dagar senare till City.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Ok. Jag gör så. Tack så mycket för svaren.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Hej igen,

Var förbi med boxen i fredags och det hjälpte inte att man prövade med nya smartxx-chip. Så jag fick traska bort med den till söder och där lämna in den för att få den fixad/få en ny. Jag fick ett "könummer" - 180 - och undrar hur långt det är kvar tills jag får min efterlängtade box. Hade bara hunnit ha den i en vecka men saknar den redan!!

/stenis

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Just nu har vi fler inlämnade xbox än vi orkar räkna, men nästa vecka hoppas jag att vi har 4 tekniker som löder xbox istället för bara 2 som det varit hela denna vecka :-)

Så...fråga igen på tisdag så vågar jag nog ge ett svar på hur den ligger till.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Ville bara tala om att jag nu ÄNTLIGEN har fått tillbaka boxen - BARA två veckor efter att jag reklamerat den hos er.

Kändes lite trist att bara få "en klapp på huvudet" och mer eller mindre få höra att jag skulle vara glad att det inte tog längre tid än det gjorde, när man lagt ut dyra pengar för nåt som inte fungerar som det ska...

Nån annan form av kompensation hade nog varit roligare, men jag får väl iaf vara glad att den nu verkar fungera som den borde ha gjort från början.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Maila mig psxcare@netcare.se om kompensation.

Att fixa din XBOX borde haft högsta prioritet, men det är inte alltid det blir som det borde. Även om det varit problem att få tag på nya xboxar så borde du ha fått en av de 4 boxarna jag fick tag på förra veckan. Nu verkar det som om teknikerna åtminstonde fixade den så fort vi fick xboxleveransen i fredags.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Vad var det för fel på hans box? Jag har nämligen en med exakt samma symptom :/

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är något konstigt/trasigt på själva xboxen när det beter sig sådär. Vi vet inte hur man lagar det, så xboxen denna kund hade problem med byttes mot en ny.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Tack för svaret, jag gjorde inte själv "förstagångsinstallationen" av chippet så det är möjligt att personen i fråga lödat sönder någonting i boxen. Dock kom jag fram till att det fungerar utmärkt om man konfigurerar chippet till quickboot på evo M8_1.6 så felet är verkligen konstigt.

Posta gärna här om ni skulle komma på hur det går att laga.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Även jag har exakt samma symtom

Vore roligt att höra vad felet beror på..

Liknande diskussioner

1. SmartXX - Evo-X
    By backvall in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 00:09
  2. Ser ej bios-version i menyn
    By mTTs in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 11:26
  3. smartxx vs xenium
    By psychocowboy in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 01:16
  4. se menyn i xbmp med ntsc?
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center