Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: USB-problem, musen låser sig.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

USB-problem, musen låser sig.

Jag hjälper en kompis att installera ett XBIT men så fort jag kopplar in chippet men USB-kabeln lfryser muspekaren och lampan i musen slocknar.
    Så fort jag drar ur USB-kabeln börjar musen funka igen.
    Har provat att att ändå starta XBIT-programmet och välja Connect men det säger att det inte kan connecta.

Jag har inte installerat chippet i boxen än, har kontrollerat att jag kopplat gul till gul och svart till svart.
    Har läst om att några har problem med Win XP/speciella USB chipsets men ingen som har samma problem som jag.

Jag kör Win XP, Asus A7V (Via chipset), AMD. Har provat hos kompisen också och fick samma problem där, vet inte vad han har för moderkort men jag tror det också är VIA-baserat.

Är chippet trasigt?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Pröva hos nån som har annat Operativsystem än WinXP.

Är 90% säker på att det ska fungera!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Ok! Ska testa det (om jag nu hittar någon som INTE kör XP)...
    Ska även testa en Intel-burk på jobbet imorgon, den kör dock Win XP.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Nu har jag testat här på jobbet. Musen låser sig inte men jag kan inte få någon kontakt med chippet.
    Läste att en lampa ska lysa när chippet är inkopplat men det gör den inte heller.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Som sagt, pröva på ngt annat än XP!

Hade PRECIS samma problem.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Ett litet tips är väl att dubbelkolla så att kontakerna sitter rätt, är dem fel lyser inte chippet eller får kontakt.
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av [-AzAZeL-]
    Ett litet tips är väl att dubbelkolla så att kontakerna sitter rätt, är dem fel lyser inte chippet eller får kontakt.
    Jag har kollat det. Läste om någon som hade problem med att kablarna lossnat så jag provade och drog lite i varje liten kabel men de satt bra.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    funkar perfekt med xp.
    Låter som du har tryckt in "stiften" på usb kontakten på kretskortet,du ska kunna se alla vid framkanten.
    den kontakten är riktig SKIT kvalitet.

ps det ska plinga i datorn när du sätter i den
    ds.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Förlåt om jag tjatar men, DET FUNGERAR INTE PÅ XP!
    iaf inte för de flesta

"We have tested the PC-Flash software together with the X-B.I.T hardware successfully on several PCs running Windows®XP. We can confirm that the problem is not only caused by the operation system itself. The error occurs when using Windows®XP together with a certain "NEC" chipset on your PC-mainboard. However this is a problem which is very difficult to track down since we can not test the software on all the different combinations of operation systems and chipsets out there. Due to the large number of different chipset manufacturers it might turn out that there is another combination of Windows®XP and a chipset which could cause similar issues."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Nu har jag testat på en burk med Win 98. När jag stoppade i sladden så sa den att den hittat ny maskinvara. Öppnade sedan XBIT-programmet och provade att connecta men fick ingen kontakt.

Har provat att vänta efter jag kopplat in kontakten osv men ingen skillnad.

Har även provat på en dator med Win 2000 och där fick jag samma problem som med XP. Det plingade dock till, men musen låste sig.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    okej då, xp funkar perfekt hos mig (via chipset).
    Har du kollat kontakten så du ser alla "stiften" i fram kanten,viktigt att få
    kontakt med ALLA.
    Har haft det felet på 2 mods.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Nja, ett av stiften ser lite konstigt ut faktiskt. Är det bara att skicka tillbaka chippet då eller?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Kan vara EN sak till, nämligen: integrerade nvidia chipsets!

Brukar bli fel om man har sånna på datorn

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Nja du kan försöka att försiktigt peta stiftet framåt med en pytte mejsel eller
    kniv spets,och förstoringsglas.
    Du måste först ta bort lite plåt så du ser stitet uppefrån.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag vill helst inte hålla på och mecka med chippet eftersom det inte är mitt, ifall jag skulle råka förstöra det. Helst skulle jag bara vilja byta det men jag får inget svar från psxcare...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Byt ut det om det är nå fel på kabeln, verkar som det iaf.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Ja slå en signal och snacka med dom

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bl.a. jag har semester denna vecka, de som jobbar den här veckan har lite svårt att hinna med alla telefonsamtal och email. Ha tålamod :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Ok. Då förklarar det varför jag inte fått svar på mitt mail.
    Men vad tror du om chippet? Måste det bytas eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sånt märker vi efter att ha testat det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Vill inte låta som ett eko här men, d vägrade fungera på min stationära dator med xp pro men funkade perfa på laptopen (xp home).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fungerar det på¨laptopen så är det inget fel på det.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

XP var boven...

Jag försökte flasha mitt xbit hos en polare med xp, men det sket sig hela tiden. Den connectade, men när jag skulle format chippet så låste den sig på block 4-14, olika varje gång. Fick till det genom att köra på en win2k dator. Smidigt chip, inga problem att installera, jag satte dit den i mina hål utan distansringen, funkade klockrent!!!

Liknande diskussioner

1. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12
  2. Grafikchipset överhettat - xbox låser sig
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 09:26
  3. Uppstarten och programstart låser sig??? HJÄLP!!!
    By Chatte in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 23:20
  4. min pc låser sig vid inkoppling av x-boxen
    By miKey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-17, 13:02
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner