Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Aladdin Advance Live Programmer

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21

    Question Aladdin Advance Live Programmer

    hur fan kopplar man den? räcker det med USB lr ska man koppla båda? och om man ska koppla den på LPT hur tar man reda på vilken port den är på?

    mvh
    yuz

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Koppla till LPT

    USB är enbart för strömförsörjning av programmeraren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    ah okay funkar nu, hade stängt av LPT porten i bios...

    men ska det vara så här segt? programmet använder 100% cpu time och det tar mer än 5 minuter att flasha 256kb???

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Har också problem med programmeraren.
    Var kan jag ladda ner flashprogrammet som man använder tillsammans med programmeraren? Tror att det ska heta ADFLASH eller något liknande.

    Jocken

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den här borde fungera
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack!

    Nu fungerar det.

    //Jocken

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har försökt nu på 4 olika datorer och den blir inte detektad!

    Testat att använda ECP och Vanlig och epp och bidirectionel på Port nummer 378 som är standars lpt 1.

    har kollat allt fleragånger nu.

    Testat windows me, windows 2000, windows xp pro. men ingen hittar det.
    Har gjort allt känns det som.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har löst det själv nu.

    Löde en sladd mellan BT och pinne 25 på lpt porten. Använder även iXia isället för aladdin programmet.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    fungerar inte för mig heller

    har kopplat till lpt och usb när man startar programmet så börjar chippet blinka mig programmet hittar inte den (

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av joioi50
    fungerar inte för mig heller

    har kopplat till lpt och usb när man startar programmet så börjar chippet blinka mig programmet hittar inte den (
    Om den blinkar så har du vänt chipet på fel håll om jag inte minns fel.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    84
    Respekt
    21

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Jonasan
    Har löst det själv nu.

    Löde en sladd mellan BT och pinne 25 på lpt porten. Använder även iXia isället för aladdin programmet.
    Kanon Jonasan!

    Tak för hjälpen! Hur kom du på det?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Måste man med en 1.6 box alltså löda mellan bt och pin25? http://www.project-design.com/aladdi...ad/BTtoGND.jpg jag blir inte klok på det när jag läser förklaringen, lampan lyser iaf blå på kortet när jag stoppar in det i programmeraren, men programmet säger "no detected".

    ** edit
    nevermind, läste den ytterligare en gång efter att ha bootat om igen och förstår nu vad dom menar börjar ångra att jag skaffade en xbox överhuvudtaget, 1½ vecka gammal och jag har inte gjort någonting alls med den. jag är inte begåvad med lödkolven så om det luktar bränd elektronik så vet ni vad som har hänt..

    lite osmidig lösning dock, man måste löda loss det från moderkortet och fast på programmeraren varje gång man har klantat sig alltså
    Last edited by varj; 2004-10-13 at 11:24.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja, du måste löda en tamp mellan BT och pin25 på programmeraren alltså, när du ska programmera om chipet, det har inte med Xboxversion att göra.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    om jag nu köper en programerare, måste jag då köpa ett chip också eller? har ett chip redan som dom kallar super aladdin advance. altså det med sockel men inga pinnar på. så som jag tolkar det så måste man ha någonstans att stoppa chippet också om man ska kunna flasha det. eller finns det en sådan sockel på programeraren? lote svårt att se på bilderna här omkring..

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    hur får man tag i IXIA flashprogram då?????????????

    Martin

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Kommer inte ihåg hur jag kom på det, men funkar gör det.
    Programet hittade jag genom google.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    jag har lött den där sladden och chipet lyser när jag stoppar i USB:n men någon programerare hittas inte. testat på två datorer. och LPT-porten är i full gång, inte avstängd altså. testat med ixia och Aladdin live programmer 1.0, inget händer? vad ska man göra nu då?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Vad har du för chip? Super aladdin Live eller vanliga Aladdin Live?
    Det står på ovansidan av chippet!
    Pease!

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej. Har problem. Precis som cdx873v skriver ovan. Jag har ett super aladdin live och ett vanligt aladdin live. Jag kopplar in det efter att jag startat aladdin programmer eller ixia och chippet lyser blått men inget av programmen hittar chippet. Jag har lött bt till pin 25. Vad är det för fel? Finns det några bra guider för lödning av de här chippen? På ena boxen med superaladdin oflashat startar xboxen original dashen hela tiden och vägrar läsa superdiscen. Grrr.
    Några förslag?
    Mvh Crukzet

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag har ett super aladdin tror jag. men jag har löst problemet nu. vet inte hur dock. men jag tror att chippet eller programet är något segt. ixia hittar inte alls chippet. men "aladdin live programer" gör det. och inte direkt. första gången hade jag gett upp och hade den bara igång av slöhet. sen efter ungefär en halvtimme så står det DETECTED i programmet!! sen gick allt smort. testade ett till chip. tog 10 min typ. jäääävligt skumt!

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Samma för mig, nu efter att det suttit i ett tag lyckades aladdinprogrammer hitta det. Det var ju skönt att man tröttnade och inte tog ur det

  23. #23
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Tjohoo!

    En kortis. Exakt vad är det för kabel man ska annvända , jag köpte en
    "Rak kabel 1.5m 25pol hona/hane" eller ska det vara nolmodem kabel ??
    För iXia o Aladdin Live programmerar progen hittar inget av mina 2 chip och jag har lödit fast en kabel mellan pin25 o BT =)

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hejdu. Använd ingen kabel utan koppla programmeraren direkt in i parallellporten. Jag kör ECP+EPP och adressen är 378. Kolla att programmet och porten är inställda på samma adress. Starta programmet, jag kör med aladdin. Koppla in programmeraren med chippet påsatt och sedan usbsladden. I början visar min no detected, men efter några minuter visar den detected och då är det bara att flasha
    Lycka till!!!

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance Live + programmerare på 1.6
    By Twistedinc in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 01:20
  2. Lång tid att flasha aladdin advance live?
    By mvn in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 15:47
  3. Aladdin Advance LIVE programmerare + Advance Plus?
    By denSiS in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:47
  4. Aladdin Advance Live
    By Pyroholic in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-07-13, 14:12
  5. Aladdin Advance BT/L1 på Xbox 1.4
    By fettan in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •