Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nybörjar hjälp

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Nybörjar hjälp

Hej Alla!
    Har precis fått mitt smartxx v2 chipp att funka som det ska.
    Jag e som sagt väldigt mycket ny börjare på detta Så jag bara undrar lite om flashning och bios o sånt
    Jag har läst runt i forumen. Men tyvärr så får jag inte ihop helheten
    Anledningen till att jag vänder mig till forumet e att jag vågar inte chansa på någonting. har hört att det e mkt som kan gå snett.

1. flashning. Måste man flasha sitt bios innan man lägger in ett nytt bios?
    (i såna fallet beskriv gärna hur man gör på smartxx?)

2. Bios. a)Vilket e rekkomenderat till smartxx v2 och vart får jag tag i det?
    b)Hur lägger jag in det på boxen ?(om inte nätverk)???

3. dashboard. jag har tankat hem superdisc 3.7 rc8. finns allt jag behöver på denna ??

Hoppas någon därute kan ta sig lite tid o förklara för en hopplös nybörjare hur man ska göra

Tack på förhand

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: flasha bios och "lägga in" bios är väl samma sak... välj vilket bios du vill flasha och vilken bank du vill flasha det till bara.

2: Det beror på om din xbox är en version 1.6 eller en äldre xbox

3: Det är en bra start :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Tack för svaret.

Superdiscen jag hade tankat hem funkade inte på min box. när man väljer att flasha från cd så e det bara en väldans massa tomma sidor ( någonting på 400000000 tror jag)

För det ska väl finnas bios på den skivan med eller har jag fått det om bakfoten

p.s Boxen e äldre en 1.6

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Superdisc är XISO format, jag vet inte om SmartXX OS kan läsa från skivor i XISO format. Bränn bios på en cd i vanligt ISO format istället
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag ska kolla upp om det funkar : )

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Question

Hmmmm Image filen jag hade laddat hem var i vanligt .iso format så jag har bränt 2 skivor nu med nero 5.5.10.14 men ingen av dom funkar. när jag väljer flasha från cd så blir menyn bara svart o det enda man ser e Smartxx konturen runt tv:n sen händer det inget mer

Någon som har en lösning på detta ???

Liknande diskussioner

1. Nybörjar hjälp...
    By equlajzer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 09:50
  2. HJÄLP !! Jag behöver lite nybörjar tipps
    By Tjate in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 21:21
  3. NYBÖRJAR FRÅGOR
    By Trinity in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 21:32

Bookmarks