Nybörjare på detta..
När jag kollar under system info (kör XBMC) så står propp och moderbord på 4C varmt och ibland 96C, nån som vet vad som kan vara orsaken till detta?
Tacksam för hjälp!
Nybörjare på detta..
När jag kollar under system info (kör XBMC) så står propp och moderbord på 4C varmt och ibland 96C, nån som vet vad som kan vara orsaken till detta?
Tacksam för hjälp!
Har också samma problem med 1.6 och jag kör också SmartXX men jag tror felet ligger i att BIOS:et inte riktigt har bråkat klart med 1.6-boxarna ännu. Det fixas nog i någon kommande version, får vi hoppas åtminstone.
ok, skönt att veta att fler har samma fel
vi får hoppas att det blir fixat i senare bios versioner
v1.6 update
After some probing, I can confirm that temperature sensing is gone (this isn't breaking news as SmartXX have already discovered this) at least from its normal position. This means fanctl will not work on a v1.6 Xbox. The other interesting discovery is that on previous Xbox revisions, reading address 0x18 from the PIC would cause the Xbox to shutdown in "Overheat" mode. Reading this address does no such thing on the v1.6, so either Microsoft are now allowing Xboxes to overheat, or they have completely reworked the temperature sensing/ alarm tripping mechanism. I'm not sure if anyone else has made this discovery since I haven't really been reading into v1.6 hacking, so I thought I'd post it here.
Bookmarks