Om man moddar xboxen med chip och hdd, försvinner savningarna från spelen!?!? Kan man undvika det på ngt sätt i så fall?
Om man moddar xboxen med chip och hdd, försvinner savningarna från spelen!?!? Kan man undvika det på ngt sätt i så fall?
eftersom de sparade spelen ligger på hårddisken så försvinner dessa om du byter HDD... min rekommendation är att du först chippar boxen och spar orginaldisken i.. därefter kör du XBox Saves Manager och backar upp de spel du vill spara. Därefter lägger du in den ny HDD och installerar Superdisc och lägger tillbaka dina saves...
Alternativt kan du spara undan katalogerna UDATA och TDATA under E:\ där samtliga saves ligger bland annat..
Tack för svar...
Jag har redan chippat och bytt hd...
Hittade en del filer under E:\ udata och tdata. Borde inte spelen hitta dessa?
Jo så länge det ser ut som det gjorde innan.. dvs jag vet inte om du bara kan ta valda delar ur UDATA & TDATA och lägga in.. prova..Original inlägg av i98nopa
Lägga in var då?
F:\ har väl inte motsvarande kataloger, eller?!
(Spelen hittar inte filerna som det ser ut nu)
bara göra backup av E:\ udata och tdata från din gammla HDD sen slänga in dem på samma ställe i din nya HDD
Under E: som tidigare.. du måste ha en E: i boxen.. annars kan du inte spara i några spel...
Bookmarks