Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Pinheader-installation

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Pinheader-installation

    Hej!

    Köpte ett Aladdin Live 256K som jag håller på att installera. En snabb fråga:

    När man gör en pinset-installation, ska man använda sockeln (i svart plast) som finns på chippet, eller ska man löda pinnarna på chippet i det "stora" hålet som har lödplattor? (dum fråga, men ändå). Någon som vet hur man ska vända chippet så jag slipper löda om pinnarna i så fall?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    sockeln
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Strul

    Ok, för jag får det vanliga FRAG (frequent red and green)-problemet. Har kollat med multimeter att alla lödningar stämmer, t.o.m. om jag jordar d0 fragar boxen.

    Enligt andra forum kan det bero på att chippet saknar bios, men vad jag förstår levereras alla aladdin live med cromwell-bios...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har du vänt chippet åt rätt håll på sockeln? Många bilder på nätet visar fel har jag sett.
    Den längre delen på chippet skall vara vänt mot fronten på boxen om du förstår vad jag menar...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Chippet har en markering i sockeln som gör att det inte går att vända fel...

    Men nu funkar det av någon oförklarlig anledning, jag gissar att lödningarna råkade komma åt metallhöljet och därigenom jordat sig, för jag tejpade för anslutningarna, och nu funkar det finfint - har fått in både Superdisc och X-ecuter 4983-bioset... *ler*

Liknande diskussioner

  1. Alladin med pinheader installation
    By degart in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 13:34
  2. Förvirrad över installation
    By Sleggh in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 09:52
  3. Angående Kabellängd för installation!!!!
    By Arguman in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 05:41
  4. Pinheader VS. Wireinstallation ?!
    By GroGGmanneN.se in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 16:58
  5. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •