Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ominstallation av XBMC?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question Ominstallation av XBMC?

    När jag försöker starta XBMC blir bilden bara svart. Har funkat tidigare. Vet inte vad som hänt!

    Kan jag installera om XBMC?

    Var hittar jag en ny?

    Hur går en installation till på XBOX?

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Sök här på forumet - finnns en ftpsida med xbmc alt leta på dc++ etc. Kan väll vara läge att uppgradera till en nyare version sammtidigt.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hittade:
    XBOX.Media.Center.1.0.XBOX-WAM (katalog)
    XBOX.Media.Center.1.0.XBOX-HTB (katalog)
    xbmc-2004-07-29.rar

    Vilken skall jag använda?

    Som en noobie man är så vet jag inte hur jag installerar/tar bort program...har sökt utan resultat.

    Hur skall jag gå till väga? Tacksam för svar

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    128
    Respekt
    21
    Prova först med att ta bort mapparna 0face008 och 0face009 i E:\TDATA. Om detta inte löser problemet installera någon av de två versionerna du nämnde ovan. Någon är troligen lite större än den andra. Toligen har man inkluderat skins och python scripts i den som är lite större.

    Hur du installerar? Packa upp filerna på din dator. FTP:a över filerna till din programkatalogen (Apps kanske den heter) i en katalog som du skapar och som du döper till xbmc. Se till att default.xbe filen ligger i xbmc katalogen och inte i någon undermapp. Annars syns inte programet i dashboarden.


  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jag vill ha hjälp med xbmc. jag vet alltså inte hur jag ska få in den på min xbox. jag har supercd 3.7. så den finns på skivan, men jag vill ha den på min hd...


    /Alex

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Ladda ner en nyare XBMC. Den på SD 3.7 måste vara as gammal...

    Sen ftpar du bara in mappen XBMC under apps på din xboxs hårdisk (vanligtvis under f och startar som vilket annat program som helst.
    Du bör gå igenom xboxmediacenter.xml och anpassa efter hur du vill ha det. Men dom flesta inställningar gör du direkt i XBMC sen.

    Börja med det! Sen om du kär fast är det lättare att hjälpa dig med ett specifikt problem än att förklara allt...

    Lycka till!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nu har jag lagt in xbmc på min hd fast jag la den under e:\superdisc... tror jag i alla fall för jag e nyvaken nu (haha) Men jag kan inte starta det för jag får bara vanliga evo-x dash kan inte göra annat än att gå in i dem 4 vanliga valen som om det vore original dash.
    För att vara extra tydlig så ska jag detaljera vad som händer när jag startar upp min X-box.

    1. startar xbox och får välja mellan original eller m8(evo-x)
    2. väljer givetvis m8
    3. Xboxen startar och jag får evo-x logga på vänster sida av skärmen
    4. jag får 4 olika val om jag inte har en skiva i, valen är dem vanliga som i original dash
    5. om jag har backup skiva i så stratar spelet fint
    6. stoppar jag i superdisc 3.7 så får jag en meny med olika val (massa val) fast från skivan inte från hd:n givetvis
    7. kan bara starta prog från superdisc kan ej komma åt hd, t.ex om jag vill starta avalaunch eller xbmc.


    Så nu vet ni vad som händer.

    Min xbox är chippad med smartxx v2 och är en 1.6:a. Bioset är laddat av psxcare direkt när jag köpte chippet så det är inget fel med det. Nån som vet vad jag ska göra om jag INTE obs! INTE vill ftp:a utan vill använda superdisc och dem program som jag la in på hd:n via superdisc. Xbmc finns redan på hd:n menjag kommer inte åt den.


    /Alex

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Zivanovic
    Nu har jag lagt in xbmc på min hd fast jag la den under e:\superdisc... tror jag i alla fall för jag e nyvaken nu (haha) Men jag kan inte starta det för jag får bara vanliga evo-x dash kan inte göra annat än att gå in i dem 4 vanliga valen som om det vore original dash.
    För att vara extra tydlig så ska jag detaljera vad som händer när jag startar upp min X-box.

    1. startar xbox och får välja mellan original eller m8(evo-x)
    2. väljer givetvis m8
    3. Xboxen startar och jag får evo-x logga på vänster sida av skärmen
    4. jag får 4 olika val om jag inte har en skiva i, valen är dem vanliga som i original dash
    5. om jag har backup skiva i så stratar spelet fint
    6. stoppar jag i superdisc 3.7 så får jag en meny med olika val (massa val) fast från skivan inte från hd:n givetvis
    7. kan bara starta prog från superdisc kan ej komma åt hd, t.ex om jag vill starta avalaunch eller xbmc.


    Så nu vet ni vad som händer.

    Min xbox är chippad med smartxx v2 och är en 1.6:a. Bioset är laddat av psxcare direkt när jag köpte chippet så det är inget fel med det. Nån som vet vad jag ska göra om jag INTE obs! INTE vill ftp:a utan vill använda superdisc och dem program som jag la in på hd:n via superdisc. Xbmc finns redan på hd:n menjag kommer inte åt den.


    /Alex
    Lägg in EvoX dashboard från www.psxcare.com menyn så kommer nog allt bli mycket enklare

    - Johan
    [xbox v. 1.6]
    [160 Gb HD]
    [smartxx v. 2.0]
    [smartxx os v. 3325]
    [evolutionx M8_16_LBA48]

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Beta av XBMC 1.0 manual
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 00:04
  3. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •