Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Lödfri adapter till V 1.0 ren skit!!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Lödfri adapter till V 1.0 ren skit!!

Nu har jag suttit i snart två dagar med den så kallade lödfria adaptern. Det är nog den sämsta jävla skit jag nånsin köpt. För det första så tycker jag inte att man ska behöva betala extra för en grej som inte ens funkar normalt. Den är gjord av nån klen böjbar plast som inte ens håller stiften rakt ner utan den böjs upp. Sen får man höra att man ska trycka in papperslappar o diverse löst skräp mellan adaptern o moderkortet (vid skruven) Jösses vad är det för B lösningar? efter att ha provat att ta bort lödningarna (när jag då ska installera mitt sk lödFRIA) kort, samt ha varit o handlat en massa skit som inte borde behöva inhandlas (bla jävla lödkolv o tenn) så funkar ändå inte skräpet. Om jag trycker så hårt jag vågar på kortet så lyser det rött o ibland om man har riktig tur så lyser den även gult. En gång har jag fått den att lysa grönt o då startade OSet. Men när jag nu värmt bort all lodning med nån sån där kemisk tråd så verkar hela exboxen vara körd! Nu kan jag få kortet att lysa rött men xboxen står bara o blinkar orange/grönt. När jag då läser vad detta innebär så verkar det vara så att hela mitt jävla xbox är åt helvete! Egentligen borde jag kräva att nån betalar ett nytt xbox till men eftersom det är falsk marknadsföring att säga att något är ´lödfritt o sen visar sig vara precis tvärtom! Jag är ingen lödkung och har väl förmodligen med min lödning pajat hela xboxen. Detta anser jag ändå inte vara helt och hållet mitt fel!! När jag så testar att plocka bort hela rasket för att jag är nära att skicka ut skiten genom fönstret, då funkar ändå inte min xbox. Så nu är jag tokarg!
    (Min kritik riktar sig inte på något sätt emot psxcare då jag inte har köpt grejorna här men anser att detta är det bästa forumet som behandlar ämnet på svenska så nån kanske har nåt vettigt förslag hur man ska gå tillväga nu )

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    haha tror ditt xbox lever än ska du se.. bara du inte har råkat brännt till ngn komponent med din lödkolv..
    pilla bort allt som du har lött leta också efter lod spill/stänk om du har råkat spilla tenn ngn stanns så _pilla_ bort det, försök inte ta bort det med lödkolven om den inte sitter åt ordekligt

good luck

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Eftersom jag har bråttom att få igång skiten o inte har tålamod att vänta så gjorde jag snabblödnings varianten. Jag slängde ner den sunkiga skitadaptern i sin låda o lödde fast kortet direkt på mobot som jag ändå trodde var fuckat! Fick blinkande röd/grönt som tydligen innebar att nån lödning var knas. Då fick jag ju upp humöret lite eftersom detta tydde på att hela skiten ändå inte var paj. Jag kollade över mina n00b lödningar och såg att ett par stycken var extra pissdåliga, dvs de hade inte kontakt med mobot ordentligt. Efter att ha pulat lite o fixat till lödningarna så höll jag på att svälja snusen när fanskapet till xbox bootade upp i Xenium OS et..jippii Man är ju lödkung tydligen..hääh. Bara jag slipper göra om det på mitt eget xbox!!!!
    Summan av kardemumman: Adaptern är ett jävla skräp om man kör v1.0. Spara pengarna o låt nån annan installera det eller gör det själva på egen risk! Synd bara att man inte fick den här informationen innan man la ut de extra hundringarna på en plastbit som hör hemma i soptunnan!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

aldrig använt sån där adapter... tänker aldrig att göra heller

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Yuz

aldrig använt sån där adapter... tänker aldrig att göra heller
    Wöööörd!!
    Hähä..nån som vill köpa en lödfri bluff adapter för en billig peng? Den är värd sin vikt i skit!!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    heh jag kör med lödfri adapter.. hade lite strul i början.. böt skruv sen dess har jag inte haft problem med den
    "Some day, and that day may never come, I will call upon you to do a service for me. But uh, until that day, accept this justice as a gift on my daughter's wedding day."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    tycker xaptern funkar finfint. man slipper ju löda typ 13 punkter, varav den ena e mikroskopisk

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Byta skruv på adapter

Citat Original inlägg av Don_Jarmo
    heh jag kör med lödfri adapter.. hade lite strul i början.. böt skruv sen dess har jag inte haft problem med den
    Vad bytte du till för skruv om man får undra?
    Fick ngn slags svart tråd till mitt chip vad är det?

Vad är det som man ska löda på adaptern? i alla beskrivningar
    står det inget om att man ska löda ngnstans på det lödfria chippet.

GOD JUL

Liknande diskussioner

1. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:44
  2. Net Adapter till PS2
    By Sypher in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 01:54
  3. Adapter för N64 & PS handkontroll till PC:n
    By Kimball in forum PC produktsupport
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 15:21
  4. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 19:24
  5. Bredbands adapter till DC säljes
    By Delete in forum Annonser/SPAM