Nu har jag suttit i snart två dagar med den så kallade lödfria adaptern. Det är nog den sämsta jävla skit jag nånsin köpt. För det första så tycker jag inte att man ska behöva betala extra för en grej som inte ens funkar normalt. Den är gjord av nån klen böjbar plast som inte ens håller stiften rakt ner utan den böjs upp. Sen får man höra att man ska trycka in papperslappar o diverse löst skräp mellan adaptern o moderkortet (vid skruven) Jösses vad är det för B lösningar? efter att ha provat att ta bort lödningarna (när jag då ska installera mitt sk lödFRIA) kort, samt ha varit o handlat en massa skit som inte borde behöva inhandlas (bla jävla lödkolv o tenn) så funkar ändå inte skräpet. Om jag trycker så hårt jag vågar på kortet så lyser det rött o ibland om man har riktig tur så lyser den även gult. En gång har jag fått den att lysa grönt o då startade OSet. Men när jag nu värmt bort all lodning med nån sån där kemisk tråd så verkar hela exboxen vara körd! Nu kan jag få kortet att lysa rött men xboxen står bara o blinkar orange/grönt. När jag då läser vad detta innebär så verkar det vara så att hela mitt jävla xbox är åt helvete! Egentligen borde jag kräva att nån betalar ett nytt xbox till men eftersom det är falsk marknadsföring att säga att något är ´lödfritt o sen visar sig vara precis tvärtom! Jag är ingen lödkung och har väl förmodligen med min lödning pajat hela xboxen. Detta anser jag ändå inte vara helt och hållet mitt fel!! När jag så testar att plocka bort hela rasket för att jag är nära att skicka ut skiten genom fönstret, då funkar ändå inte min xbox. Så nu är jag tokarg!
(Min kritik riktar sig inte på något sätt emot psxcare då jag inte har köpt grejorna här men anser att detta är det bästa forumet som behandlar ämnet på svenska så nån kanske har nåt vettigt förslag hur man ska gå tillväga nu )
Bookmarks