Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Xecuter 2.3 b lite + installation i 1.6

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Xecuter 2.3 b lite + installation i 1.6

Testade först att installera med kabelmetoden, höll säkert på i 5 timmar utan resultat. Höll på att ge upp, men så testa jag att löda på pinheadern och "fixade" moderkortet på undersidan. WOOOSH det gick igång! Har ni problem med installation av kablarna så sätt i pinheadern, mycket lättare!!!!
    Glöm inte att flasha till m8bios! Hur enkelt som helst glöm inte att ta bort pinnen för den alternativa 5 v om ni inte vill att chippet skall få ström hela tiden. Joshua har en bra manual i sin tråd på forumet!
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Trevligt att veta att det funkar.

Hade själv tänkt installera 2.3B Lite PLUS i helgen på min 1.6 maskin... :P

Funkar det bra med den externa switchen som kommer med chipet också?

// xjoshuax

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    FlashBIOS v2.6 is a customized version of the Cromwell bios for distribution with the Xecuter2 modchip, it has been changed to incorporate a modchip flashing feature that requires a CD with BIOS.BIN to be inserted in the XBOX's DVD-ROM drive. Once a CD is inserted into the drive the bios looks for a BIOS.BIN file and if it is found it will flash this onto the modchip (provided it has flash support in the bios for the modchip type).

New in this rel: Updated Cromwell from v2.3.2 HDTV / Svideo Support for Conexant / Focus (v1.0 - v1.5). Composite (black & white) video support for Xcalibur (v1.6). New Unlock / Lock HDD feature - works on v1.0 - v1.6. New Load Bios from HDD feature.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

switch

Tyvärr så funkar det inte endast med switchen som följer med chippet. Läs instruktionen för det på denna adress:
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...&#entry1685554

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    FlashBIOS v2.6 is a customized version of the Cromwell bios for distribution with the Xecuter2 modchip, it has been changed to incorporate a modchip flashing feature that requires a CD with BIOS.BIN to be inserted in the XBOX's DVD-ROM drive. Once a CD is inserted into the drive the bios looks for a BIOS.BIN file and if it is found it will flash this onto the modchip (provided it has flash support in the bios for the modchip type).

New in this rel: Updated Cromwell from v2.3.2 HDTV / Svideo Support for Conexant / Focus (v1.0 - v1.5). Composite (black & white) video support for Xcalibur (v1.6). New Unlock / Lock HDD feature - works on v1.0 - v1.6. New Load Bios from HDD feature.
    Betyder detta att man kan köra X2.3b lite på en 1.6a å flasha med cromwell från en skiva?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Verkar ju skitlarvigt att använda ett lödfritt chip när man måste löda en massa för att det skall fungera öht :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0
    Tänker du på mitt chip så var det inte ett lödfritt utan ett 2.3 b lite

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kommer ett x-ecuter 2.6 snart som fungerar perfekt i xbox version 1.6

Jag rekommenderar endast SmartXX till version 1.6

Alla andra chip kräver skumma lösningar med extra switchar osv för att fungera med avstängning osv.

Enda undantaget är Xenium ICE, men då måste man köra pre-release version 2.0 av deras operativsystem, och jag tycker mycket bättre om SmartXX OS som det ser ut just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a00sambe
    Glöm inte att flasha till m8bios! Hur enkelt som helst
    Hur fick du in bioset?
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av RaaD
    Hur fick du in bioset?
    Jag äger 4 xbox, så jag kunde köra hotswap på ett xbox. Dvs du bootar upp med ett chip och byter chippet medans xboxet e igång och flashar med m8 bioset, sedan tar du ut chippet och sätter den i 1.6:an. Så äger du inte 2 xbox så kan du be en kompis som har chippat xbox hjälpa dig!

Jag säger som Hansi, jädrans skumma lösningar från vissa chipptilverkare...Jag tycker det känns litet buggigt! spelen hänger sig, ftp:n hänger sig...säkert bioset som spökar...
    själv väntar jag på x3:an som borde vara ute snart....

De chipp jag testat är:
    XENIUM går att stänga av och fungerar Stabilt.
    SMARTXX går att stänga av och fungerar Stabilt
    Aladdin går inte att Stänga. (....)
    Xecuter går inte att stänga av (krävs extraswitchar)
    Last edited by a00sambe; 2004-08-16 at 00:41.

Liknande diskussioner

1. 2.3 lite b +verision 1.6
    By a00sambe in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 06:39
  2. Fungerar inte Xecuter 2.3b lite (lödfritt) på 1.6?
    By WaLdO in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 20:59
  3. Xecuter 2 2.3 lite plus tutorial, snälla!
    By bio | tYrant in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 10:15
  4. Nychippad Xecuter 2.3 Lite!
    By Massau in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 21:22
  5. Xecuter LITE 2.3B VS PRO 2.3
    By tazz in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 15:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner