Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: svart problem

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

svart problem

Nu är det så att jag har avalaunch som dashboard och gick in i inställningar igår och ändrade hdtv 480 och tryckte på "a" sen så frös bilden och jag botade om men sen kommer bara en en svart bild upp och det händer inget, inte ens xbox logan, vad har hänt, för jag har en tv som inte klarar av hdtv men jag skulle bara prova så händer det här, SURT, har testat att bota från switchdisk men inget resultat och bytt hårdisk men inget, verkar som den vill ha en hdtv signal eller nått, snälla hjälp mig!!!!!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    22
    Öppna boxen häll i fotogen och tänd eld på skiten, jag e så jävla trött på skiten (Råka flasha om mitt xbox så nu ska jag köpa en ny:-(, hoppas du lyder mitt råd och lycka till.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Montera ett SmartXX chip. Chippets operativsystem borde komma upp i ett trevligare videoläge. Sedan kan du gå in i eeprom tools menyn och styra upp dina inställningar igen.

Vazzer, montering av Aladdin Advance chip för 500:- inkl montering återupplivar din xbox..
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    oki, montera ett nytt chip?? Men man bore väl kunna fixa det på något annat vis eller??
    Man borde ju kunna ta bort det i minnet att den vill ha en hdtv signal?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom du provat att boota enigma videomode switchern så är det kanske inte så enkelt, men lämnar du in boxen till oss så kan jag ta hem den och testa på min projje.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    jo men bor i götet så det e inte så enkelt...............men man kan prova o koppla den til en hdtv??

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    eller om jag köper smartxx chipet lödfria och kopplar in fast då måste jag väl ta väck alladin chipet eller??

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    japp du måste byta ut chippet...... dvs ta bort ditt aladdin först........
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Så nu har jag tagit bort alladin chipet och nu ska jag sätta dit ett smartxx chip, vilket ska man ta, lödfria eller löd? och om det inte funkar då?? då har jag köpt i onödan för när jag tog bort chipet och satte på boxen så var det samma problem, ingen bild och den blinkar rött men smartxx chipet så kommer man in i en meny med en gång eller? Eller hur funkar det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om ditt SmartXX går igång så får du upp SmartXX chipmenyn. Gå sedan in i settings->eeprom menu (eller liknande) och ändra till PAL m.m. så borde boxen må bra sedan.

Liknande diskussioner

1. Problem med chippat PSX. Svart skärm.
    By Chrille in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 23:50
  2. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 16:45
  3. Svart ???
    By Opalen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 14:28
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!