Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Frågor kring XBOX

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    Lund
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Frågor kring XBOX

    Jag överväger nu att köpa mig ett XBOX och jag vet att det igentligen inte är lönt att fråga här OM ni gillar XBOX men jag gör det ändå.

    -Vad är för och nackdelarna med XBOX?

    -Är det svårt att installera ett modchip själv? Tänker på Xenium ICE. Jag har lödvana och och utfört mycket lödning på småsaker osv.

    -Är det svårt att installera en större hårddisk själv?

    -Installerar man någon form av OS på en XBOX?

    -Om ens XBOX blir svartlistat, kan man då ALDRIG mer använda samma box om man vill spela på XBOX-Live?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    - nackdelarna med xbox är att det är lättare att den krånglar,typ inte lika användarvänlig som tex. ps2, ändrar du något du inte ska på en xbox kan du få problem med uppstart start

    -har du lödvana borde det inte vara några störe prob..finns ritningar å guider.

    -det är inte svårt att installera störe hårddisk, inte svårare än att göra det på en dator.

    -man installera en skiva som heter super disc, den installerar evolution x och en massa nyttiga program som du säkert kommer att behöva.

    -om du blir svartlistad så går det att fixa.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    Lund
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rodeo_clown
    - nackdelarna med xbox är att det är lättare att den krånglar,typ inte lika användarvänlig som tex. ps2, ändrar du något du inte ska på en xbox kan du få problem med uppstart start

    -har du lödvana borde det inte vara några störe prob..finns ritningar å guider.

    -det är inte svårt att installera störe hårddisk, inte svårare än att göra det på en dator.

    -man installera en skiva som heter super disc, den installerar evolution x och en massa nyttiga program som du säkert kommer att behöva.

    -om du blir svartlistad så går det att fixa.
    Okej men det låter bra förutom det där med att det lätt kan bli problem om man ändrar saker. Men vad jag förstår så finns ju oftast möjligheten att ändra tillbaka. Eller har jag fel?

    Var får man tag i en sån här skiva då? Laddar man ner den? Eller får man den med sitt XBOX eller chip?

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    jag säger bara såhär...ändra inte sånt som du inte vet vad det är till...

    den finns att ladda ner typ på kazaa,dc...nej man får inte den till sin xbox/chip

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •