Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: hur göra med retursedeln?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Question hur göra med retursedeln?

    Idag fick jag den otroligt efterlängtade retursedeln, så jag kan skicka tillbaka mitt ej fungerande ps2. Jag har 2 frågor om den....

    1) Ska jag bara ta bort skyddspappret på klistersidan på baksidan och sätta på retursedeln på paketet?

    2) Hansi, du sa förut att man bara skulle ringa ett nummer, så kommer de o hämtar upp detta paket hemma hos mig. Men det står inget om det här... Måste jag lämna in denna på posten?

    Jag vill inte ha nåt dumt svar om min okunnighet nu

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Se till att allt emballage är oskadat, det är inte så kul om det kommer en mosad PS2 tillbaka.

    Det är bara att dra bort plasten och klistra på lappen. Den skall ha vår adress både som avsändare och mottagare samt vara märkt för "Företagspaket 16.00".

    Företagspaket 16.00 är en "dörr-till-dörr" tjänst, så posten skall inte klaga om du säger att du har ett paket som skall skickas med Företagspaket 16.00 märkt "Kund - Kredit" och vårt kundnummer.

    Normalt hämtar posten inte hos privatpersoner då dom inte kan ta betalt för paketet hos kund, men våra paketlappar är kopplade till vårt kundnummer på posten vilket debiteras frakten.

    http://www.posten.se/foretag/vara_tj...sp?TjanstID=13

    Du borde kunna boka hämtning här:
    http://www.posten.se/foretag/vara_tj...okning/fph.jsp

    Eller ringa kundtjänst 020-23 22 20

    Vårt kundnummer är det som står under den första streckkoden uppe till höger på blanketten.

    Kontakta mig ifall posten har något emot att hämta paketet hos dig, jag tror faktiskt våra kunder helt enkelt springer ner till posten med paketet eftersom vi inte skickar med så bra information för hur returer kan hanteras. Detta skall förbättras, jag skall lägga till text på följesedeln "så fort jag får en minut över" :-)

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Det verkade inte gå så bra att boka hämtning på den där adressen.. när jag skrev i ert kundnummer så stog det: felaktigt blablabla...... Jag hinner nog sticka ner imorrn (lördag) till posten o lämna in den... kommer jag kunna få tillbaka den innan nästa helg?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    33
    Respekt
    23

    Post

    Tänk på att det är lite helger under kommande vecka. Men det finns kanske någon liten kvarglömd (inlåst) tomte som får ta reklamationerna....

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    JO det e ju inte en bra tid det här att ha problem med sin ps2a.... gillar inte dessa helgdagar.. de där tomtenissarna ska inte röra min ps2.. det var de som förstörde den från början, genom sitt eviga kastande av paketen... Kommer nog aldrig få denna enhet i fungerande skick... frågan är om jag ska gå upp tidigt imorrn för att lämna in den på posten eller om jag ska vänta till måndag... svårt val....

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Men skit... det e ju helgdag både på måndag och tisdag.... då kommer ni få den typ på torsdag.... då kommer jag inte hinna få den innan nästa helg heller... helt otroligt... fan va arg jag e nu... får sticka ner tidigt imorrn, sen vänta ett par veckor till.... fan oxå.....

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Lämnade in ps2:an på posten idag kl 15:30. Ni lär få den imorrn. Hoppas ni kan fixa den snabbt så att jag får tillbaka den snart.. Det skulle ju vara roligt... Snälla låt inte den ligga hos er och vänta, börja gärna på den när ni får den, så blir jag glad..

    [This message has been edited by il_Duce (edited 02 January 2002).]

Liknande diskussioner

  1. hur göra med isos?
    By kefir in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 00:33
  2. hur mycket måste man fippla med datorn + xboxen
    By lavemange in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 18:22
  3. Hur skall man göra?
    By j.hurtig in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:05
  4. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •