Så jävla typiskt!
Skulle hjälpa en polare att fixa till hans v1.1 med flashad TSOP och allt gick som på räls ett tag.
Först flashade jag om den med X2_4983.06, sedan tänkte jag att jag kunde fixa lite uppdateringar och grejor till olika spel, så jag flashade in orginalbios och pulade på för fullt. När jag tyckte jag var klar skulle jag flasha in X2_4983.06 igen, men jag verkade ha installerat fel 007AUF hack, eftersom ingenting syntes i bild och efter ett tag kom släden ut, vilket jag läste till mig i readme filen att det betydde error... Mycket tråkigt...
Lyckades få igång den igen då jag lödde en kabel till jord och 2 andra kablar enligt beskrivningen http://www.xbox-scene.net/articles/multibios-tsop.php
tänkte sen att man kan ju vara lite schysst, så jag fipplade ihop en 4x256 bios bestående av X2_4983.06, M8, Retail 4817 och till sist X2_4981.06 BlueFlubber hack, men den ville bara flasha om 1/4 (mätaren stannade!) trots att jag särade på de tre kablarna innan jag satte igång flashningen.
Vad kan jag göra nu?
Jag har tillgång till ett Xenium, ett SmartXX, ett aladdin live, ett aladdin + (tror jag det är) och ett 29-wire chip (Enigmah)
TSOPen är ett ST M29F080A
Bookmarks