Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Igen och igen och.......Bränning!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Igen och igen och.......Bränning!

Blir tokig snart. Tankar hem ps2 spel som säger att det ska vara ISO fil. Det visar sig att det inte är en ISO fil utan filerna och katalogerna från orginalet. Det jag nu undrar är, hur fasen ska jag bränna dom för att få det att fungera? Jag har provat att bränna dom som vanlig data dvd, men det fungerar inte. Tycker att det borde fungera att bara bränna in filerna som dom är, men icke! Vore tacksam om nån kunde komma med ett bra tips hur jag ska göra.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Om du får en .iso fil efter att ha packat upp den (antagligen från att ha varit packat i rar) så kör bara upp alcohol 120%, välj burning image wizard typ, hänvisa den till .iso filen, välj hastighet o klicka och kör. alcohol har nån några olika förvalda inställningar för vissa sorter, typ ps/ps2/audio etc, välj bara ps2 och klicka bränn.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Han sa ju precis att det inte var en ISO fil, pucko.

Jag har för mig att jag har läst om program som skapar en PS2 ISO, om man bara har filerna, men kommer inte ihåg var jag läste det (i nån tråd, på PSXCARE)

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Hehe, trevlig du var. Det kanske inte är så att han kör winrar o klickar på iso filen eller något och öppnar den istället och ser innehållet? Har du "Hide extensions for known formats" alternativet avbokat i utforskaren och har winrar installerat så säger den ju att .iso filer är en "winrar archive" fil, vilket jag tror felet ligger. Vet inte vad det heter på svenska, men är ju typ "göm filändelser för kända filtyper" eller liknande.

Är ju extremt sällan man laddar ner ps2 spel som inte är i mds/iso/cue,bin/nrg/gi format. Han nämner dessutom flera antal spel, inte bara ett. Dom flesta torrentsidor och i stort sett allt på DC är ju aldrig i något annat format än rar eller ovanämnda typer. Folk blir ju kickade från hubbarna annars. Nu har jag ingen som helst aning om jag har rätt, men personligen anser jag detta vara en högt sannolikt orsak till varför snubben har problem. Han nämner även att stället han laddar ner dom ifrån säger att dom ska vara "iso fil", så det hela går faktiskt ihop.

Enklast är det helt enkelt att boka av "göm filändelser för kända typer" i utforskaren ( verktyg/mappalternativ/visa och titta sedan ungefär i mitten av alla alternativen du har att boka för, så ska du nog se det.

Du får gärna återkomma med svar om hur det gick, och visar det sig att du helt enkelt laddar ner spelen med filerna sådär som du säger får jag bara ursäkta att jag slösat din tid.

Jag har ingen som helst aning hur man gör för att få en fungerande iso av lösa filer så om jag är helt ute och cyklar får jag antagligen gå hem och gnida på en sten och anse mig vara ett pucko.

Jag ber dock om ursäkt för att läste fel första gången.

Hej då kompis!
    Last edited by muppz; 2004-08-19 at 09:59.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Det är så här.........på DC så står det ISO.....Så jag tanker hem, rarar upp och det visar sig att det inte är en iso fil, utan det är filer och kataloger, precis som om man tittade på orginal skivan i utforskaren (typ 4-5 kataloger och några lösa filer)
    Så verkar det vara med dom flesta spel jag tankar hem (har tankat hem en del olika) Står att det är en ISO......dom är rarade men när dom raras upp så är det varken en ISO eller BIN.
    Last edited by Yohoia; 2004-08-19 at 12:03.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Laddar du ner från samma person? eller olika? om det är flera olika, så är ju det väldigt sannolikt att du gör något fel. Om det är en och samma person kanske han är torsk och gör skumma saker med sina spel.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Nä det är från olika personer!
    Alltid flera kataloger och filer när jag rarat upp det.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Läste du mitt tidigare inlägg? är du helt säker på att du inte dubbelklickat på .iso filen själv och sett innehållet? winrar kör iso filer som vilka andra nerpackade filer som helst. Det är väldigt ovanligt att folk har packade ps2 spel utan att dom är alcohol/iso/bin/nrg filer.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Helt riktigt.......winrar visade iso filen som en rar fil, vilket jag inte förstod. Det va därför som jag packade upp den och då blev det ju naturligtvis fel.......Men nu funkar det.
    Tack för hjälpen!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    no problemz, handlar om sannolikheter här

Liknande diskussioner

1. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 17:02
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X