Efter ett hårddiskbyte för några dagar sedan så funkar inte spel som funkade tidigare. Dashboard, apps, XBMC och många spel funkar men en del spel som funkade tidigare vill inte starta utan hänger sig under laddning. Ett exempel är Rallisport Challenge 2 (kopia) som nu varken funkar från hd eller dvd.
Boxen är en 1.6:a med smartXX v1. Jag bytte från en Hitachi 160gb till en 2 år gammal Seagate (för att få ner ljudnivån). Metoden var följande:
1. FTP c/e/f till pc
2. Bytte disken
3. Formaterade c/e/f på nya disken med Superdisc 3.7rc8
4. FTP c/e med ed on chip
5. FTP f med EvolutionX dashboard
Efter detta verkar det mesta som sagt funka, med undantag från några spel.
I samband med att jag bytte disk la jag även in ed on chip och uppgraderade smartXX os'et till senaste versionen. Kan detta orsaka mina problem?
Jag har provat att stänga av IGR och nätverk, men det funkar ändå inte. Lite långsökt också för det funkade tidigare med dessa på... Jag har också *naturligtvis* redan hunnit radera den gamla disken, så att byta tillbaka och testa är inget alternativ...
Nu är jag lite orolig att nåt annat har hänt med boxen. Lite förundrad är jag ju dock när många spel funkar.
Jag ska tillägga att jag är ny på XBOX och är inte insatt i alla inställningar och dylikt som finns i smartxx/dashboard osv.
Nån som har några idéer om vad som är fel?
Bookmarks