Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: In Game Reset (IGR) för xbmc?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21

In Game Reset (IGR) för xbmc?

Halloj, jag & ett gäng polare kör xbmc som dash nu & det enda som saknas är IGR, någon som vet vad det är för kommando som ska läggas till?

Registrerade
    May 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Om du inte har en 1.6:a , kör xecutor2 bios, så har man IGR utan att behöva det i dashen...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Tackar tackar..... funkar finemang på min 1.0a, ska testa på de andras boxar sen.....

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    På tal om IGR i XBMC, jag har ett väldigt mystiskt problem.

Jag hade kört Evolution X som dashboard ett bra tag och bestämde mig sedan för att byta till XBMC som start dash. Just innan jag bytte hade jag även fixat med IGR och det funkade felfritt.

När jag sedan bytte dash till XBMC så ville jag självklart ha kvar IGR funktionen. Jag hade dock läst om att XBMC inte hade något stöd för IGR, men jag prövade ändå att använda mig av IGR, och det funkade.

Problemet jag har är att det bara fungerade samma dag som jag hade gjort förändringarna. Dagen efter gick det inte att använda IGR.

Jag kan köpa att XBMC eller att mitt BIOS inte stödjer IGR, men det jag inte förstår är hur det kunde fungera en hel dag?

Till problemet hör också att det inte går att ändra i mitt nuvarande BIOS med EVtool eftersom att det står "otillåtet Kernal" eller något i den stilen + att killen som fixade chippet sa att jag inte skulle flasha.

Jag har ett Akira 2 chip och ett BIOS som heter m8_16b - 256.bin.
    Den som kan lösa detta problem ska få en guldstjärna i kanten.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    XBMC har inget med IGR att göra det är ditt bios som sköter det. Såprova posta i annan tråd.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jaha, okej.
    Tänkte bara att den här tråden redan handlade om IGR och XBMC så då kunde det kanske vara en bra idé att fråga här.
    Jaja..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan vara en bättre ide att posta i någon annan avdelning eftersom chansen är större att du får ett svar då eftersom inte alla besökare bryr sig om att läsa i XBMC avdelningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Okej, tack.
    Jag gör så.

Liknande diskussioner

1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  3. Hansi el lika erfaren,5ggr på reset för att boota ps2Thai-silvers
    By jiak in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-09-16, 19:15
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44
  5. För jävla dåligt av er!!!
    By rövatov in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 19:48

Bookmarks