Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: PS2 serverprogram + PC ftp... Hur, vilka?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    PS2 serverprogram + PC ftp... Hur, vilka?

    Har några enkla frågor jag skulle vilja ha svar på.
    Pallar inte att läsa igenom all snurriga trådar för hundrade gg.

    Hur föra över spel via nätverk med o-moddad PS2?

    1.0 Vilken progamvara skall installeras på PS2 HD'n?
    1.2 Hur går jag till väga för att föra över programvaran från fråga 1.0
    till min PS2 HD, formaterad i HD-loader?

    2.0 Vilket "FTP-program" skall användas på min PC?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Det blir nog attans jobbigt att fixa det på en o-moddad PS2'a.

    Kanske går det att föra över FAPlink till minneskortet hos en kompis som har en moddad PS2'a, och sen köra programet via "kör en orginal PSX-skiva" exploit-grejen.

    Inte riktigt bra på sånt här

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Öh... det borde väl gå att plugga in PS2 HD'n i PC'n precis som vanligt...
    och köra in FTP-programvaran för att kunna köra ftp på ps2:an precis som
    med spelen eller hur??!!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Ingen som kan svara på detta?
    Verkar som det är en hel bunt till som vill veta detta...

    Och som sagt! Det är en O-moddad, O-chippad PS2 jag har!
    Inte intresserad av hur man gör på en chippad.....

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Du kommer inte åt hårddisken när du kör hdloader. Jag har inte sett något sådant program i alla fall. Det enda sättet är nog att köra på minneskortet (starta med en psx-skiva och "memory exploit").
    Psxforum har en guide. Jag har inte fått det att funka än (det startar, men funkar inte riktigt än...), det är lite pyssligt... http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=23567
    En annan variant är att föra över save-filen för ps2an (med någon minneskortläsare), packa upp den (med ps2savetool), lägga in "psx-exploit-grejen" och faplink (samma filer som ovan) och spara tillbaks filen.
    En tredje variant är att föra över (samma filer igen) till minneskortet med en moddad ps2 (tror jag funkar, jag har ingen...).

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Skit också! Med andra ord finns det ännu inget vettigt sätt
    att föra över spel till en o-chippad ps2:as HD genom nätverk?

    Det är alltså till att meka in den jädra HD'n i PC'n varje gg
    man vill lägga in nya lir?

    Borde ju inte vara helt omöjligt att kunna trolla fram ett program
    som går att köra via HD-loader så att detta vore möjligt... snyft...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Amen! Sluta gnäll. Köp orginal-spel, eller chippa din ps2'a, eller kör in spel via datan, eller lär dig o hacka och följ guiden ovan.

    Massa lösningar!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Som ToDirty säger så finns det olika lösningar hur du skall göra och det är väl ändå inte så jobbigt att koppla in disken i datorn om du vil föra över spel. Antingen så köper du ett HD-rack med löstagbar låda så du kan koppla in disken genom att lägga den i lådan eller skaffa en extern USb-låda. Det sistnämda är hur smidigt som helst, bara att plugga in USB-kabel i datorn. Dessutom så går det betydligt fortare att kopiera via HD-rack och USBn jämfört med FTP-program. Du kommer att kopiera in en hel hög med spel via datorn på tiden som det tar att överföra ett via FTPn.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Jo, det är jobbigt att skruva upp 2 maskiner och att konfigurera
    HD'n i PC'n varje gg.

    Men tack för alla svar & tips!

    Får ta & slänga ut lite mera pengar på en USB låda.
    Verkar ju vara den smidigaste lösningen.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Sådär, nu har man investerat i en usb 2.0 låda..... fan det blev en dyr
    affär det här med Hd-loader i slutändan...

    590:- gick lådan på.

    Funkar kanon! En jävla speed med usb 2.0 gränssnittet...

    4gb överförda på cirka 4 min!

    Gött!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    här har ni en mkt smidigare lösning och billigare än usb2 ext box
    http://www.eksitdata.com/index.asp

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Är det IDE-adaptern du menar så är den väl inte smidigare och billigare. USB-lådor får man tag i för ca250kr och uppåt (finns bl.a. på zebramedia.com) och då får man med en nätadapter så man slipper öppna lådan och ta strömmen från en molexkontakt som på den adaptern på Eksit, och man får dessutom inte koppla in en molexkontakt när datorn är på. Jag öppnar bara min USB-låda och lägger disken innuti och kopplar in kablarna och startar disken utan att behöva stänga av datorn.

    Det hela tar under en minut för mig att ta ur disken ur PS2an och koppla in den i datorn och starta Winhiip.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    " USB2.0 till IDE Adapter. Varför köpa en dyr extern adapter? Denna USB2.0 till IDE Adapter stödjer vanliga 3,5 HDD samt Cd-brännare, DVD, etc. Strömadapter Ingår

    ?!

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Ok, missade det med strömadapter men skulle inte köpa den ändå när en USB-låda är betydligt mer användbar och dessutom billigare? Man får ju inte med något skyddande hölje som man kan ha t.ex. en back-updisk liggande i annars.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Funderar på att köpa antingen eller både till mitt ps2 och laptop... skulle vara bra med en snabb hårddisk när man lirar, det är ju hårddisken som sunkar hela min laptop

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Enligt tester så är den USB2.0 adapter grejen utan låda snabbare än andra testade kabinett... synd att den inte finns i firewire bara :/
    Last edited by Allexz; 2004-10-31 at 15:57.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Den är snabbare än just den de testade den mot ja, men det är fortfarande inget skydd för disken. Dessutom så kommer det ju inte gå bättre att spela med den på en laptop eftersom den tar rätt så mkt cpukraft. Har du en laptop som du tycker ha slö disk så lär ju inte laptopen vara snabb heller i spel.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Den är snabbare än just den de testade den mot ja, men det är fortfarande inget skydd för disken. Dessutom så kommer det ju inte gå bättre att spela med den på en laptop eftersom den tar rätt så mkt cpukraft. Har du en laptop som du tycker ha slö disk så lär ju inte laptopen vara snabb heller i spel.
    jo om jag skulle sätta i en extern disk i laptopen så skulle de antagligen bli kabinett, firewire kabinetten drar faktiskt inte så hemskt mkt cpukraft ändå, men det projektet lägger jag på hyllan i vilket fall som =)

    å det sista du skrev bevisar mest att du inte vet så mkt om laptops =P

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av drifter7508
    Sådär, nu har man investerat i en usb 2.0 låda..... fan det blev en dyr
    affär det här med Hd-loader i slutändan...

    tja, du hade ju kunnat stoppa in ett t.ex. Infinitychip från början. Då hade du enkelt kunnat göra mesta av det du bett om plus haft lite bonus features:


    AUTOMATIC SELECTION for PS2/PS1/DVD SUPPORTS. (Just insert any support and the Infinity will play it !!)

    DVD Region Free Incorporated !! ( to play all regions DVD without need of any extra operation.)

    Full 512 Kb Flash Memory on board (Flashable with our future updates and software releases!!)

    Software selectable "PS2 Quick Load" option. (To skip PS2 logo and Quick boot PS2 Games!!)

    Software selectable "PSX Quick Load" option. (To skip PS1 logo and Quick boot PSX Games!!)

    AUTOMATIC "MACROVISION=OFF" ON ALL PS2 FROM V1 TO V10 WITHOUT ADDITIONAL WIRES !!

    AUTOMATIC "GREEN FIX" (No more need to change the cable to see your DVD movies on the PS2!!)

    Import Games Fix (All PSX import games are played at FULL SCREEN and FULL COLOR !!)

    100% NO SWAP (Direct boot for all the PS2 and PSX games)

    PLAYS ALL THE CD?S and DVD?S Games (both, Import or Backup?s)

    SUPPORTS ANTI-MOD PS1 GAMES !! (Only for V9 and V10 PS2)

    SUPPORTS DATEL 16MB MEMORY CARDS!! (No need anymore to use the swap CD!!)

    Very Reliable (All the Modchips are 100% tested before delivery)



    Men det är ju ditt val.
    //Lord

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Allexz
    jo om jag skulle sätta i en extern disk i laptopen så skulle de antagligen bli kabinett, firewire kabinetten drar faktiskt inte så hemskt mkt cpukraft ändå, men det projektet lägger jag på hyllan i vilket fall som =)

    å det sista du skrev bevisar mest att du inte vet så mkt om laptops =P
    Tja, jag bygger och bygger om mkt datorer, även bärbara, så jag kan nog säga att jag har stor kunskap om dem. Om du påstår att din disk orsakar så det inte går så bra att spela någe bra på laptopen så lär det ju inte vara spelciellt bra prestanda på laptopen i övrigt om inte du stoppat in en gammal slö disk i den. Det som påverkar spelbarheten mest är ju grafikkortets prestanda, cpun & minnet. På vilket sätt sunkar disken din laptop i spel? Du kommer ju fortfarande ha operativsystemet på den slöa disken i laptopen så det spelar ingen roll så varför inte köpa en ny snabbare disk i laptopen istället?
    Last edited by danne.sk; 2004-10-31 at 23:56.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    1. Swap, hört talas om det? =P vilket även slår ner prestandan sjukt mkt med en 7200 rpm disk och till stor del med 10000rpm, tänk då va den gör med en 4200 =p fast det är iofs mest bara ett problem inom mmorpgs
    2. Dyrt =)
    Last edited by Allexz; 2004-11-01 at 10:54.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    1. Menar du att frameraten på en spel sjunker sjuk mkt med swapfilen om man kör den på en 7200rpms disk? Som jag sa tidigare så har grafikkortets prestanda, cpun & internminnet större betydelse, slå av swapfilen isåfall då om du bara har en 4200rpms disk. Jag kör själv utan och det funkar bra. Att ansluta en extern disk och köra swappen på den skulle ju inte blir bättre eftersom det kommer att kräva mer cpukraft och det blir inte lika snabb överföring som den interna bussen.

    2. En 54000rpms 2.5" disk är inte speciellt dyr idag.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    haha, japp.... swap ~ 1fps du kan ju prova lira en mmorpg så lär du få reda på hur det är t.ex Swg.. likadant för alla datorer förutom dom med 1.5 gb ram+

    å jo, det skulle antagligen bli bättre, p.ga spelen kräver inte speciellt mkt cpukraft, det är mer minne och grafikkort som är utsatt, å jo, en extern 7200 skulle ha snabbare reaktionstid och överföring än min sega 4200 =)

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag spelar nästan bara spel typ Doom3, UT2004 och de är rätt så CPU beroende också, vet inte hur det är med den typen av spel du kör. Lättaste sättet att kolla prestandan på diskarna är med HD Tach 2.70 & DiskBench och sedan lägga swapfilen på den snabbaste om man inte väljer att kör utan, vilket är det bästa alternativet om man har mkt internminne.
    Accesstiden med en disk monterad i en extern låda sjuker rätt så rejält, märks tydligt när man kopierar småfiler. Min interna 5400rpms disk i min bärbara är iaf beydligt snabbare än min 7200rpms disk i USB-lådan.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Another Lord
    tja, du hade ju kunnat stoppa in ett t.ex. Infinitychip från början. Då hade du enkelt kunnat göra mesta av det du bett om plus haft lite bonus features:


    AUTOMATIC SELECTION for PS2/PS1/DVD SUPPORTS. (Just insert any support and the Infinity will play it !!)

    DVD Region Free Incorporated !! ( to play all regions DVD without need of any extra operation.)

    Full 512 Kb Flash Memory on board (Flashable with our future updates and software releases!!)

    Software selectable "PS2 Quick Load" option. (To skip PS2 logo and Quick boot PS2 Games!!)

    Software selectable "PSX Quick Load" option. (To skip PS1 logo and Quick boot PSX Games!!)

    AUTOMATIC "MACROVISION=OFF" ON ALL PS2 FROM V1 TO V10 WITHOUT ADDITIONAL WIRES !!

    AUTOMATIC "GREEN FIX" (No more need to change the cable to see your DVD movies on the PS2!!)

    Import Games Fix (All PSX import games are played at FULL SCREEN and FULL COLOR !!)

    100% NO SWAP (Direct boot for all the PS2 and PSX games)

    PLAYS ALL THE CD?S and DVD?S Games (both, Import or Backup?s)

    SUPPORTS ANTI-MOD PS1 GAMES !! (Only for V9 and V10 PS2)

    SUPPORTS DATEL 16MB MEMORY CARDS!! (No need anymore to use the swap CD!!)

    Very Reliable (All the Modchips are 100% tested before delivery)



    Men det är ju ditt val.
    //Lord

    Ha ha! =) Jo du har ju rätt...men så här i efterhand så vet man ju bättre..
    Det började ju med enbart HD-loader skivan. Sedan blev det ju dyrare..

    Är lite skraj för att löda i PSS2:an också. Verkar som de flesta
    har extremt mycket problem med Lasern osv. Polaren i stan
    som håller på med chippning har tom slutat med PS2 då 90%
    bara krånglar för eller senare.

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Om 90% av alla PS2or han modifierat krånglat så var det nog bra att han la ner den biten, snarare dåligt utfört jobb. Tror inte Hansi & grabbarna skulle fortsätta om 90% pajjar förr eller senare.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tro mig, vi har övervägt att sluta sälja chippade PS2, det är mycket knas med lasrar av alla möjliga anledningar vilket kostar mycket tid och pengar för oss att åtgärda.

    90% av det mesta lär ju pajja förr eller SENARE, vilket HÄSTEN (sängarna...) gör sig roliga över i sin tv-reklam :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Himla bra för er att HDAdvance har kommit då.

    Min laser har inte behövt jobba många timmar, den har lite vad man säger ett glidarjobb.
    Vilket även man själv har ibland, i den andra produkt Hansi nämner. ;-)


    //Lord

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag menade att om 90% går sönder pga av chippningen. Att lasern m.m. lägger av orsakas ju inte av själva chippet eller det utförda jobbet. Att allt går sönder förr eller senare är ju sant, inget kan ju hålla för evigt.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

  1. Hur bränner jag ps2 spel?
    By Ps2 player in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 14:57
  2. Hur bränner man ett orginal ps2 spel????
    By Spax in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 16:57
  3. Hur bränner man ett orginal ps2 spel????
    By simpsons_13 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 20:17
  4. hur brännar jag ett ps2 spel?
    By Ps2 player in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 21:12
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •