Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Kalibrering av Film / Undertexter

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21

    Kalibrering av Film / Undertexter

    Då mina undertexter hamnar lite utanför bilden så villjag flytta upp dem en aning. Har då försökt gå i under Mina Filmer / Inställningar / Kalibrering.
    Kommer då till en skärm med blå bakgrund tror jag det är och några "oranga band". Har en vit fyrkant i nedre vänstra hörnet, vad jag förstår skall denna flyttas så den hamnar vid bildens nedre vänstra hörn. Mitt problem är då att när jag försöker flytta på denna så händer ingenting. Vilken knapp jag än trycker på så händer inget. Det enda som fungerar är Back knappen som gör att jag iaf kommer ut till media center igen. Använder mig av 2004-08-18 releasen som finns på xbins ftp.
    Nån som har några idéer ?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Verkar som att jag har något annat bekymmer, när jag startar boxen så hamnar den rosa evox loggan som dyker upp uppe i vänstra hörnet utanför bilden. Även de flesta "default" skin till evox blir för stora. Vart hittar jag inställningar för detta ?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    128
    Respekt
    22
    Du kanske har inställt på NTSC istället för PAL? Detta ändrar du i System/Settings i EvoX.
    Det kan också vara så att du ställt in MS Dashboard på 16:9 (Widescreen) istället för 4:3. Detta ändrar du i dashboarden.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    128
    Respekt
    22
    Lintax, vilket skin kör du för jag känner inte igen "blå bakgrund" och "orange band". Jag kör Project Mayhem. Jag minns inte hur det ser ut i det förra orginal skinnet... hur som helst...
    Du använder dig av inte av styrplattan eller spakarna på handkontrollen för att flytta på pilarna och ställa in undertextens placering. Du trycker "A" eller "GRÖN" för att byta vad du vill ställa in.

Liknande diskussioner

  1. Se på film?
    By Maggelito in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 16:58
  2. Dual layer DVD film?
    By birger in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 21:13
  3. Kalibrering
    By Soosman in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 19:11
  4. VCD / SVCD samt film på DVD-R på Playstation 2
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-27, 14:10
  5. Messiah Film ( bevis på att den verkligen funkar)
    By Marshall2001 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-26, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •