Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med Aladdin Advance live!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Problem med Aladdin Advance live!

    Jag har satt i ett aladdin advance live en xbox v1.4 men de funkar inte. När jag startar den så startar den om sig 2 eller tre gånger å sen blinkar den röd/grön. Det kvittar om jag trycker snabbt på power knappen eller om jag håller inne den.
    Det lyser blått på chipet när jag startar å jag har lödat om flera gånger å testat med multimeter. Allt är riktigt men ändå så gör den så.
    Hur uppför sig xboxen om man har fått ett chip utan bios eller om de är sönder??

    Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Samma sak här. Har kollat lödningarna tre ggr nu. Misstänkte även en dålig programmering av chippet så jag gjorde om det utan vidare resultat.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Kolla...

    Tjena!
    Hade det problemet med, kolla så att du inte har fått in nån
    flisa mellan lödningarna på chippet, det hade jag.
    Tog bort den sedan fungerade det.
    Värt att kolla i alla fall.

    Mvh
    Micke

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har ju använt stifthylsan när jag lödat så det ska inte va någon metall flisa där. Jag har lödat bort hylsan å satt dit den igen en gång för att vara helt säker på att alllt är rätt där så de borda vara något annat.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    När jag startar den så startar den om sig 2 eller tre gånger å sen blinkar den röd/grön.
    den gör så när den inte hittar bios

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Skumt

    Mitt aladdin live har börjat betee sig så som ni beskriver nu... hmmmm

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Nu så har jag lånat ett Xenium Ice av en kompis å när jag satte i det så fungerade den direkt.
    Så det måste va nåt fel på mitt Aladdin live. Men jag vet ju inte om det är helt kass eller om det skulle hjälpa med ett nytt bios.
    Det känns ju onödigt å köpa en programerare om de inte är säkert att ens det hjälper.
    Hansi, vad tycker du jag ska göra??

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    F-n vet, hotswappa och flasha om vore en bra ide, men fan vet hur det går med aladdins flash-protect (att man måste hålla powerknappen 3 sekunder för att kunna flasha om)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag har en liknande märkligt problem. Har alladin advance live och alla program fungerar kanon om jag håller inne powerknappen 3 sekunder (alltså icke-skrivskyddat BIOS). Om jag håller inne 1 sekund så funkar vissa program, den slocknar, bootar om, nollställer tiden, liknande som ni beskriver. Någon som har nån idé vad det kan vara? Det ska ju finnas en funktion där olika färger ska visa om chippet är igång eller inte (rött, grönt osv) vilket inte funkar här.

    John

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Jag har samma problem och dessutom på 2 st... Jag och min polare chipade samtidigt och fick samma fel på båda boxarna.... Aladdin Live chipen värkar inte så stabila.

Liknande diskussioner

  1. Problem med tsop-flashad ver1.0 efter månaders användning
    By Game_Freak_se in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 22:56
  2. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  3. Problem med att läsa DVD-R
    By NiWi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 12:22
  4. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 13:09
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •