Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Överföringsproblem

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Överföringsproblem

Hej,

Har precis hittat det här forumet efter att ha köpt en X-box tidigare under dagen och hoppas någon vänlig själ vill hjälpa mig lite. Innan ni gör er beredda att skriva "sök" med stora bokstäver och utropstecken vill jag säga att håret börjar bli grått av alla gamla trådar jag skummat igenom.
    Hursomhelst, såhär ligger det till... jag har en Kexbox med Xecutor 2.3 som är kopplad till datorn via en korsad TP-kabel. Datorn och boxen verkar trivas bra ihop förutom det "lilla" problemet att när jag försöker få över en spel-ISO till boxen upphör kontakten vid ~1.5Gb. Nu är det förvisso bara en original-hårddisk i Boxen men riktigt så liten är den inte. Jag har försökt föra över ISO;n med en vanlig FTP-klient och med Xbox ISO. Båda funkar lika dåligt.
    Vad kan det vara som strular? Jag kanske skall nämna också att jag ännu inte har så bra koll på hur allting funkar med Xbox, så det kan ju vara någon enkel struntgrej jag missat(av någon anledning är det alltid dessa som ställer till mest huvudbry). Vore hursomhelst väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    kan du föra över andra filer eller är det bara det spelet
    prova att föra över en film eller mp3
    prova att byta ftp program
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    För över ison med Qwix el Xfer funkar hur bra som helst
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Andra filer funkar att få över. Det verkar vara storleken som är problemet. Soul Calibur 2 gick exempelvis hur bra som helst men vill jag få över P.G Racing går det inte. Bränna är dock inget problem

Jag har provat med CuteFTP, FlashFXP och XISO. Funkar varken att få över hela ISO;n eller att låta XISO extracta och föra över.
    Qwix eller Xfer lär funka precis lika dåligt då det uppenbarligen inte är FTP-klienten som bråkar.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Är det inte så att du för över till fel partion? testa med f: som är större.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Trodde det var e: som var större... hursomhelst, om jag skall få över till f: hur gör jag nya kataloger där? Finns ingen /games och inget program jag har verkar vilja skapa nya kataloger.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Du kan göra en mapp med din ftp klient, eller så öppnar du boxplorer och skapar en ny mapp där. kom ihåg att ändra i xfer att den ska ftpa spelet till f:\games istället för e:\games också.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    I boxplorer kan jag bara komma åt c: och e:. FTP-klienten vill inte göra någon ny mapp på f: åt mig(på e: har jag både tagit bort och gjort nya mappar).

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    tryck på start i boxplorer så kan du välja sen
    du hade väll bara en orginal hd i boxen du har du inte
    nån platts på f:
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Bookmarks

Behörigheter