Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Brännproblem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21

    Brännproblem

    Har just införskaffat mig i en ny DVD brännare som ska klara att bränna allt utom dual layer. det är en NEC 2500.
    Jag har bränt cd-r och cd-rw utan problem så brännaren verkar fungera som den ska. men när jag ska bränna spel till xboxen i DVD-R (använder nero 6) och har filerna i xiso format konverterade med quix så hänger sig nero varje gång (DVD Media är Imation DVD-r 4x) och går inte att stänga av utan jag måste boota om hela datorn. är det någon som varit med om detta eller vet vad det kan vara för fel?.
    Jag kör det på ett nyinstallerat Win XP Pro utan SP1, kan det vara detta som är fel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Vad menar du med konverterad med quix? Man ska välja "burn iso" i nero. Alltså bränna xiso filen direkt.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Jo jag vet att det bara är att köra burn image, men när jag hämtat en del spel har dom legat i mappar (menar inte rar filer) så jag har varit tvungen att göra en xiso av dom, och det har jag gjort med quix.

    Fast vissa spel ligger redan som xiso när jag packat upp dom från rar men det är samma resultat då så problemet ligger nog inte där, utan troligtvis i nero eller nåt annat.

    Ytterliggare en sak jag tänkte på är att jag har läst lite överallt att man bara ska bränna i 1x speed, jag får bara upp 2x och 4x så jag förmodar att jag måste bränna i 2x eller finns det något sätt att ställa om detta?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Testa att uppdatera Nero till nyare version, helst den senaste, för det funkar att bränna för mig där, har lika brännare. Och hastigheten du bränner i spelar nog ingen roll, beror iofs hur vissa dvd spelare funkar men min samsung läser dvd-r brända i 8x.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Ok tack, ska försöka det.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    0
    Annars kan du ju pröva med ngt annat program te x "Alcohol 120%"
    "Peace means reloading guns"

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Tack för det tipset. det funkade provade och bränna i 4x hackade lite i introt så jag får nog sänka hastigheten lite.
    Det konstigaste var bara att det tog inte mer än 4 min att bränna 1.3 GB i 4x

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Talking

    Citat Original inlägg av artifaction
    Har just införskaffat mig i en ny DVD brännare som ska klara att bränna allt utom dual layer. det är en NEC 2500.
    Jag har bränt cd-r och cd-rw utan problem så brännaren verkar fungera som den ska. men när jag ska bränna spel till xboxen i DVD-R (använder nero 6) och har filerna i xiso format konverterade med quix så hänger sig nero varje gång (DVD Media är Imation DVD-r 4x) och går inte att stänga av utan jag måste boota om hela datorn. är det någon som varit med om detta eller vet vad det kan vara för fel?.
    Jag kör det på ett nyinstallerat Win XP Pro utan SP1, kan det vara detta som är fel?

    Hejsan

    Tänkte bara göra dig lite gladare med ett tips.
    Du kan nämligen byta ut firmwaren på Nec 2500A så att du kan bränna Dual Layer , har själv en likadan, hur lätt som helst , sök på google efter
    "firmware +Nec 2500 A" lr nåt bara så borde du hitta det.

    Kan poängtera att det inte är officiell firmware från NEC så man gör det på egen risk!

    Men det har funkat finfint för mig hittils.
    //Ge aldrig upp, det ska funka!!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Umeå
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Andvänd DVDdecrypter, det är bäst!
    * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
    * Western Digital 160 Gb
    * DuoX2 Cromwell
    * XBMC 2005-02-01

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Bränn mappen på en skiva bara.....

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "Bränn mappen på en skiva bara....." Jo, visst, men det är inte en Linux skiva vi ska tillvärka! Man MÅSTE bränna i xiso/udf/gdf, annars vägrar xboxet att läsa skivan som spel.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Umeå
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av artifaction
    Tack för det tipset. det funkade provade och bränna i 4x hackade lite i introt så jag får nog sänka hastigheten lite.
    Det konstigaste var bara att det tog inte mer än 4 min att bränna 1.3 GB i 4x
    Det är därför att en dvdbrännare arbetar tre gånger så fort som en cdbrännare. Maxhastigheten på en dvdbrännare kommer därför aldrig att överstiga 16x, eller att en cdbrännare överstiger 48x...
    * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
    * Western Digital 160 Gb
    * DuoX2 Cromwell
    * XBMC 2005-02-01

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av manchX
    Hejsan

    Tänkte bara göra dig lite gladare med ett tips.
    Du kan nämligen byta ut firmwaren på Nec 2500A så att du kan bränna Dual Layer , har själv en likadan, hur lätt som helst , sök på google efter
    "firmware +Nec 2500 A" lr nåt bara så borde du hitta det.

    Kan poängtera att det inte är officiell firmware från NEC så man gör det på egen risk!

    Men det har funkat finfint för mig hittils.
    Funkar bra för mig med!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •