När jag väl spelar Silent hill 4 fungerar ljudet utmärkt, men vid videosekvenser blir det totalt osynkat. Kan handla om 1-2 sekunders delay.
Någon som vet varför det är såhär?
Kan det vara att jag har ett gammalt bios?
När jag väl spelar Silent hill 4 fungerar ljudet utmärkt, men vid videosekvenser blir det totalt osynkat. Kan handla om 1-2 sekunders delay.
Någon som vet varför det är såhär?
Kan det vara att jag har ett gammalt bios?
har samma problem som du...tror inte det är biosen...har bios 8349_06 det är det senaste bioset...
Kanske finns en fix?
har sökt efter fix men det verkar inte finnas än.
byt till NTSC
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Japp, läste det på xbox-scene också..
Byt till NTSC med enigma videoswitch..
Nån som kan förklara varför det bara blir så här med ett fåtal NTSC-spel dom flesta fungerar ju utan problem. Det var likadant i return of the king och i 007 everything or nothing blev menyn helt utflippad när man inte hade ställt om till NTSC. Men som sagt dom flesta NTSC spelen fungerar utan problem även om man kör i PAL mode, varför?
/Mr Walker - Xbox n00b
Jag tror att det beror på att de flesta spel inte är beroende av systemet (PAL/NTSC) dom spelas på. Vissa spel är dock specialanpassade t.ex. Halo.Original inlägg av Mr_Walker
Alla NTSC spel jag har testat har funkat fint i PAL mode.
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Eftersom Silent Hill 4 (lightforce) blev nukad pga BETA, så vänta med alla konstiga problem tills spelet är ute på riktigt istället?
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
Fast det här är ju inget "konstigt" problem så sett, utan snarare ett känt problem som kan uppstå med NTSC-spel på PAL boxar. Och Det fungerar om man kör sin box i NTSC med enighma video switch.
/Mr Walker - Xbox n00b
Eller använd unleashX, tryck start på spelnamnet och "run in NTSC" det påverkar inte eepromet så det är säkert, den bara skriver över i minnet.
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Silent Hill 4 Betan från Lightforce fungerar utmärkt rakt igenom hela spelet!
Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.
* 1 Xbox360 V0078FK
* 2 Xbox V1.3 / V1.4
* Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo
Bookmarks