Ska få ett nytt ps2 v10/v9 med matrix infintity snart förhoppningsvis.. tänkte köpa ett 25pack spindel verbatim dvd-r skivor hos we sell cd.com är det dom bästa skivorna? bränner med dvd decrypter
kan man bränna i 1x me dom skivorna förresten?
Ska få ett nytt ps2 v10/v9 med matrix infintity snart förhoppningsvis.. tänkte köpa ett 25pack spindel verbatim dvd-r skivor hos we sell cd.com är det dom bästa skivorna? bränner med dvd decrypter
kan man bränna i 1x me dom skivorna förresten?
Last edited by son_goku; 2004-08-12 at 22:24.
http://www.videohelp.com/dvdmedia.ph...+or+List+Media
4x skivor så det borde gå bränna 1x, vet ej om dye'n är bra därimot![]()
dyen?
Dyen är vilket skikt man har på skivorna, t.ex. RitekG04 m.fl. Jag har själv brännt många Memorex DVD-R från typ Siba med CMC-MAG dyen och de har funkat klockrent på v7an jag har och v9orna jag provat.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
ok
Kör traxdata, dom är bättre än verbatim's dvd-r. Billigare också, kör på den där ritek g03/4 dyen, funkar super, har fått bra omdöme också. Har gjort "backup" på typ 30 ps2 spel, alla funkar perfekt på en moddad v9.
Alla skivor skall gå att bränna i 1x annars stödjer inte din brännare just det märketOriginal inlägg av son_goku
okej men ja köpte memorex dvd-r på siba istället.. är dom bra eller?
Har också läst att vissa kör med memorex, verkar fungera tillfredställande, dom också.
Kör själv Princo och Xeed, funkar väldigt bra på min gamla V3'a och dom är hyffsat billiga med
fattar inte det här med "dvd+r" och "dvd-r" , stämmer det att man pajar lasern om man kör dvd+r, brände 2 spel på verbatim +skivor och dom funkar ju bra på min PS2 V7.. fast man kanske borde bränna minus-skivor ialla fall eller?
Last edited by kirtap; 2004-09-02 at 17:34.
efter att ha läst lite vill jag påpeka att på nya ps2or fungerar typ alla skivor bra men det betyder inte att det sliter lika mycket på lasern.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Bookmarks