Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Mycket skumt....

Registrerade
    Aug 2001
    Respekt
    0

Post Mycket skumt....

OK, så här ligger det till. För typ 2 veckor sedan köpte jag Quake III till mitt PS2, när jag kom hem för att testa spelet så hade läsaren problem att läsa skivan. Typ 20% chans att han skulle hitta av skivan.
    Hursomhelst, jag bytte till en ny skiva men felet bestod.
    Så jag bestämde mig för att ring till Egmonts kundsupport, dom sa att jag skulle köpa spelet någon annastans.
    Och det gjorde jag, jag beställde på postorder men jag kunde fortfarande inte läsa skivan!
    Så det fannas bara en utväg, byta PS2.
    När jag fick min nya PS2 så kom ett nytt problemet, eller jag är inte säker att det är ett problem. Jag kan nu köra Quake III (fast det har hänt en gång att han kom till PS2 menyn men han hittade skivan efter några sekunder)
    men nu lever PS2an om som en utombordare och när jag spelar Quake III. Dessutom så skakar själva basenheten ruggit mycket när jag spelar. (Notera att detta gäller bara min Quake III CD, alla mina andra spel funkar bra, dvs inget skakande.)
    Så frågan är, är detta normalt? Att PS2an skakar när jag spelar Quake III.
    Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp.
    Tack.

mvh Prowler.

[This message has been edited by Prowler (edited 14 August 2001).]

[This message has been edited by Prowler (edited 14 August 2001).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har för mig att vi hade problem med Quake III (det kan ha varit något annat spel, men jag är ganska säker på att det var Quake) på demo-PS2'an i butiken på Kammakargatan.

Det är mycket möjligt att det pressades en hel serie Quake III som inte är 100% centrerade e.dyl. Det skulle förklara det råd du fick att köpa från en annan butik då det är stor chans att den butiken fått sin leverans från en annan tillverkningsserie.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2001
    Respekt
    0

Så du tror inte att det är något fel på konsolen? Vilket som så ska jag nog göra mig av med Quake III spelet....

Tack för hjälpen.

Liknande diskussioner

1. Elektronikkabel, hur mycket?
    By Cally in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 13:24
  2. Progressiv scan - Hur mycket bättre?!
    By mkoos in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 19:54
  3. Hjälp med ett skumt fel i moddat xbox
    By booda in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 23:28
  4. Verkar vara mycket strul med monteringen
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-04-07, 06:44
  5. Varför kostar amerikanska mgs2 så mycket??
    By CiggY in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-11-19, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner