Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Problem med optiskt ljud?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Problem med optiskt ljud?

Jag köpte en billig kabel till min xbox med utgång för digitalt ljud... Ljudet fungerar bra när jag lyssnar på musik osv.. Men jag känner endå att någonting är fel. Alternativet analog/digital i xbmc går inte att komma åt....
    I MS DASH finns alternativen Mono, Stereo och Dolby Sorround.. Är det allting som ska finnas eller "brukar" det finnas fler alternativ på ljudfronten när man har en "riktigt" kabel...

Tacksam för svar om jag måste investera i en ny kabel eller om allting är i sin ordning...

***Har en release från 040821***
    Last edited by Hardlight; 2004-08-30 at 02:55.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    ställ in på dolby sorround

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jo det har jag gjort men fortfarande samma i XBMC

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Så e det med billigt skit hade du en riktig digitalkabel så hade du kommit åt den möjligheten i XBMC.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    tack för svaret...

Men varför finns då alternativet i MSDASH?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    När det är en riktig kabel ska man kunna välja dolby digital i MSDASH, så förmodligen är det din kabel som inte är särskilt bra tyvärr...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Så vitt jag vet finns inget sätt för Xbox att "känna av" vilken typ av sladd/kvalitet. (Bara om sladd sitter i eller inte)

I MSDASH, under audio finns tre grupper med inställningar - Audio mode, Dolby Digital och DTS. Jag hade alla dessa tre val även när jag använde standardsladden. Välj Audio Mode = Dolby Surround och Dolby Digital = Enabled (och DTS = Enabled om ditt ljudsystem klarar detta). Sedan borde du kunna välja att aktivera Dolby Digital även i XBMC.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag har bara valet för att ställa in mono/stereo/dolby ingenting av det andra du nämnde. Kan jag ha en gammal version av MSDASH (från superdisc 3,7) och därför saknar det där alternativet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av petruswang
    Så vitt jag vet finns inget sätt för Xbox att "känna av" vilken typ av sladd/kvalitet. (Bara om sladd sitter i eller inte)

I MSDASH, under audio finns tre grupper med inställningar - Audio mode, Dolby Digital och DTS. Jag hade alla dessa tre val även när jag använde standardsladden. Välj Audio Mode = Dolby Surround och Dolby Digital = Enabled (och DTS = Enabled om ditt ljudsystem klarar detta). Sedan borde du kunna välja att aktivera Dolby Digital även i XBMC.

Jaså, så om du ändrar videomode på din xbox till NTSC, får du då upp möjligheten att ställa in 480P, 720P och 1080i? Även om du inte har en HD-pack? :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Men brukar alternatviet för dolby i menyn där man ställer in mono,stereo osv finnas om man inte har rätt kabel?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Kan det vara att sladden är av märket Typhoon?
    Hade själv det problemet och vet många andra som har haft samma problem.
    Köpte sladdar av märket typhoon men fick reda på att deras kablar strular ofta.
    bytte kablar till ett annat märke och vips fick alternativet i MSdash direkt, så har du Typhoon kablar så lämna tillbaka skitet, dom borde inte få säljas överhuvudtaget.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hardlight
    Men brukar alternatviet för dolby i menyn där man ställer in mono,stereo osv finnas om man inte har rätt kabel?
    nej och det var det hansi menade med sitt inlägg
    Detta är min signatur

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jag kom precis hem med en typhoon sladd och fick exakt samma fel. Synd att man inte hann se den här tråden innan bara MSdashborad ville inte känna av att det fanns en optisk sladd inkoppplad. Så det är bara att gå tillbaka med den!

Så en stor varning för Typhoon kablar!!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Det är alltså ingen som fått det här att fungera. Sitter med en sån kabel här nu i förpakningen, men vågar inte ta upp den...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Vilka säljer dessa kablar?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Tradition i Malmö säljer dom för 250kr. Men det verkar som det finns olika modeller. Min heter Typhoon X Interlink, frågan är om den här fungerar eller inte?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Ok, kan tyvärr inte hjälpa, har orginal RGB-kitet med optisk utgång själv och den funkar perfekt. Men, om du inte får den att lira så är det väl bara att byta?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag får väl ta och prova då. Men jag undrar om dom tar byte vid bryten förpackning?

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av ChristerZ
    Jag får väl ta och prova då. Men jag undrar om dom tar byte vid bryten förpackning?
    kolla med dem innan du testar
    Detta är min signatur

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Red face

Typiskt, skiten fungerade inte

Bara hoppas att dom tar tillbaka den för jag kollade aldrig om dom skulle ta tillbaka den i obruten förpackning.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Dom måste ta tillbaka den eftersom produkten inte funkar. Konsumentköpslagen du vet.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Ja, jag tänker ta tillbaka den. Jag har dock inte lyckats förpacka den så som den var. Det är en sån störig förpackning i mellanhårt plast som är jätte svår att öppna. Fattar inte hur dom har gjort från början, men det får gå ändå. Jag gick förbi "game" igår, och dom har ett annat märke som verkar vara av lite bättre kvalitet för samma pris. Tänkte köpa den istället. Jag kommer skriva en rad när jag provat den.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jag köpte den som jag var tvungen att lämna tillbaka på Tradition/Eb games i Falun och det var inget problem trots att jag inte ens hade förpackningen med mig. Det är frågan om reklamation och inte ångerrätt eller öppet köp, så de är skyldiga att ge dig pengarna tillbaka eller motsvarande fungerande vara.
    Om du inte vill köpa original sladden så är Joytech sladdarna av hög kvalitet!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag inget att klaga på ang Tradition. Dom tog tillbaka produkten utan problem. Fick pengarna tillbaka, ska ta och köpa en Joytech kabel på väg hem från jobb idag. Dom hade inga fler på Tradition, varken orginal eller inte.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag köpte en Joytec kabel och nu fungerar både DD och DTS perfekt!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jag har köpt en joytech digital AV cable, och jag får fan inte ljud ut alls, Skall då säga att jag har kopplat den till logitech z5500 högtalar system, På dera hemsida står det att det skall funka med Xbox® Advanced AV Pack eller Xbox® High Definition AV Pack, men det är väl typ samma som jag har köp väl

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17

har också problem

Mitt ljud hackar istället då jag inte spelar, typ när jag är i menyer på nhl eller liknande spel,men när jag tex lirar en hockey match eller spelar tomb raider då hackar det inte dts funkar fint i 5.1 men nån gång per timme så hackar det till nån gång och det kanag leva med.men fattar intee arför det hackar när jag är i spels menyerna . =(

men man blir galen har provat me 3 olika optiska kablar som i vanliga fall fungerar fint fint i ps3ans alla ljudlägen eller i tvixens dts till förstärkaren,
    börjar gråta , nån som hhar någon aning. ?

/ F
    Last edited by whityoustone; 2008-09-13 at 17:26.

Liknande diskussioner

1. Problem med att "hosta" via tunneling software.
    By Caper in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 22:55
  2. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 00:47
  3. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 14:09
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Disk bytes problem!