Får det inte att fungera kommer hänger sig då xecuter2 texten kommer upp
har kopierat default.xbe och döpt om den till evoxdash.xbe samt kopierat xml filen och laggt till raden <home>F:\apps\xbmc\</home>
Får det inte att fungera kommer hänger sig då xecuter2 texten kommer upp
har kopierat default.xbe och döpt om den till evoxdash.xbe samt kopierat xml filen och laggt till raden <home>F:\apps\xbmc\</home>
Låter konstigt.. om xbmc ligger där du har angett i home så bör det fungera.
mmm har testat med en gammal xbmc och den nyaste har också testat att döpa till avalaunch.xbe (rätt stavat) samma sak...
Ligger Xboxmediacenter.xml både på C: och i F:\apps\xbmc\ , som den måste göra...
japp
1. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till c:
2. Döp om din nuvarande dashbord fil i c: till nått annat. Tex om du har Evox som dash nu döper du om evoxdash.xbe till oldevoxdash.xbe (anledningen att inte döpa den till evoxdash.bak eller liknande är för att du ska kunna starta Evox om du skulle vilja)
3. Döp om default.xbe som du kopierade till c: till evoxdash.xbe (om det nu var den du körde med innan)
4. Öppna xboxmediacenter.xml på c: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex e:\apps\xmbc om den NU ligger där.
5. Om du kör X2 BIOS 498x kan du döpa XBMCs default.xbe i c: till avalaunh.xbe eftersom det är det första dashboarden X2 498x letar efter. Då behöver du inte döpa om din andra dash fil som jag sas i steg 2.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
så jag har gjort
har man ingen dashboard får man ju error medelande men nu stanar den och läser och läser från disken..
har dy tagit bort 00face filerna i Udata & den andra datan, funkar kanon hos mig iaf
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
När du använder Xbmc som dashboard så är det xboxmediacenter.xml på c: som används som inställningar, är du säker på att du har ändrat i den filen och inte i den som ligger i xbmc katalogen.
japp
Bookmarks