Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Uppgradera sitt bios

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Uppgradera sitt bios

HJÄLP vad göra jag för fel, har tagit hem det senaste bioset till x23b lite och konverterat det till x2_4983.06_1MB.bin lagt det på en cd-rw skiva med en 50 mb av annat, men när jag lägger den i xboxen så vägrar den att starta flashningen, jag brände den i 4x hastighet och det är en verbaum cd-rw

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    bränn segare hastighet, annat medium/märke, mer dummyfiles
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad har du för bios på chippet nu, är det med "leverans" bioset eller är det redan flashat med något annat?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Det är flashat med ett lite nyare bios kommer inte ihåg vilket förstås men jag vill ha det senaste bioset.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    hansi är det där "leverans" bioset ett riktigt bios eller bara ngt som gör att man kan flasha från en CD? Och i så fall ska man flasha det med 512k el 1024K bios. Eller är det där bioset ett skrivskyddat bios så att man har det som en backup?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Leveransbioset gör att du kan flasha in ett mer användbart bios (som är olagligt och därmed inte med på chippet från fabrik). Har du redan ett "användbart" bios så skall du inte flasha från cd utan lägga bioset i c:\bios och köra flash bios från system utils i evo-x dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jo jag vet men undrade bara om leverans bioset tar upp ngn plats eller om man skall flasha in ett 1024 bios från skivan direkt?

Eftersom det bara e den flashern via "system utils flash bios"
    som flashar "automatiskt" till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip.

Så för modar jag att man skall göra som med xflash under "Apps" då måste man välja ett 1024K bios.

Så skall man ha ett 1024K bios på skivan då?
    Last edited by pege63; 2004-09-01 at 11:24.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du ska flasha 512K eller 1024K

Flashar du 512K ligger "leveransbioset" kvar i ena banken.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    OKi tackar för svaret Hansi

Liknande diskussioner

1. Angående uppgradera Bios samt Evo-x
    By Alezman in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 22:38
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 18:55
  4. Uppgradera från 2.2 -> 2.3
    By Shampo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 22:21
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-08, 00:41

Bookmarks

Behörigheter