Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: centralstation

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22

centralstation

är det någon som har comhem och kan koppla upp till centralstation?? jag får inte det att funka, måsta man ha en router så man kopplar upp till internet med datorn först och kör ps2:an sen eller tillåter inte comhem att man kör med playstation???

tack på förhand

Tomas

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Jag har körde online utan problem när jag hade Comhem, men jag hade router. Om du kopplar in datorn först och loggar in och sedan kopplar upp PS2an mot modemet så kommer det inte att funka eftersom uppkopplingen just då är "knuten" till din dators ipnummer.
    Skaffa en router så kommer det att funka utan problem för dig. Bara att koppla in PS2an och datorn i routern och logga in med datorn. PS2an och datorn kommer då att ha samma ipnummer utåt och det kommer inte blir något problem med inloggningen.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    jag har två nätverkskort i min dator så det känns ganska onödigt att skaffa sig en router... fast jag får inte mitt playstation att koppla upp igenom det.. jag är inte så bra på nätverks inställningar så skulle någon kunna ge mig exempel på vad jag ska ställa in ps2:an/ datorn på (ip, gatway, osv) så vore det suveränt =)

tackar på förhand

Tomas

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    när jag gör min nätverksdiagnostik på ps2:an blir alla "lampor gröna" alternativt testet går igenom.. sen när man ska bli kopplad till centralstation kommer jag till en bild där det står något liknande att man inte ska stänga av playstationen när en viss symbol visas bla bla... . sen dyker det upp en text där det står "Centralstation svarar inte kontrolera dina nätverksinställningar"
    Vad är det jag ska kontrolera när nätverksdiagnostiken går igenom????
    har suttit och pillat med det ganska länge nu det börjar gå mig lite på nerverna nu

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av don_tomas_o
    när jag gör min nätverksdiagnostik på ps2:an blir alla "lampor gröna" alternativt testet går igenom.. sen när man ska bli kopplad till centralstation kommer jag till en bild där det står något liknande att man inte ska stänga av playstationen när en viss symbol visas bla bla... . sen dyker det upp en text där det står "Centralstation svarar inte kontrolera dina nätverksinställningar"
    Vad är det jag ska kontrolera när nätverksdiagnostiken går igenom????
    har suttit och pillat med det ganska länge nu det börjar gå mig lite på nerverna nu
    Om du har ett chip så stäng av chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    har ett dms3 fast det var avstängt....funkar nu fast får någon samma problem skriver jag vad jag gjorde här...
    det enda man skulle göra var att radera sitt minneskort (alla filer till centralstation även dom fungerande inställningarna) starta om, skriva in exakt samma sak igen (ip, gateway...) och se till att testet går igenom första gången sen var det bara att koppla upp....

Jag tycker att hela systemet verkar vara lite lamt.. har dom gjort klart central station överhuvudtaget innan dom lanserade det????
    blev lite besviken av hela grejen faktiskt.. suttit så länge länge att få igång det så år det buggar som gör att man inte kan koppla upp, och central station är näst intill crap...

-
    Tomas

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0
    Har problem med min nätverksadapter. Som tidigare skrivits så funkar det inte för mig heller att koppla upp mot Central Station. Allt annat funkar dock, den testar nätverket (Sandnet adsl, går via en router, dhcp aktiverat, skriver inte in login eller lösen) och det funkar klockrent. Men så fort jag ska till CS så hänger den sig efter ett tag. Ibland kommer jag längre än andra gånger (dock längst till val av land), men den hänger sig ändå. Har en nyligen inköpt Ps2 v.10 (tror jag iaf) med DMS3+ i. Har provat som tidigare skrivits att ta bort Ps2:ans inställningsfil på minneskortet m.m. men inget funkar. Har givetvis stängt av chippet.

Ursäkta att detta står i två trådar, visste inte om det var hård- eller mjukvarurelaterat.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner