Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Startproblem

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Startproblem

    Jag har precis monterat fast mitt Matrix Infinity på min Japanska PS2 (Model 30000, V4) köpt i Japan men jag har stora problem!!

    Maskinen startar upp när man klickar på power knappen, men det händer ingenting, bilden är bara svart. Trycker man på Eject knappen händer samma sak. (Driven åker inte ut)

    Håller jag däremot inne Powerknappen i ca: 2 sekunder så startar Maskinen upp normalt. Jag kan däremot inte ha minneskort isittande under detta steg för då blir bilden bara svart igen och inget händer.

    Jag testade att hålla nere Start knappen för att disabla' chippet och se om det funkar rätt, och jag får Disabled skriven över skärmen som man ska, men mer än så händer det inte. Jag testa även att hålla nere Cirkeln vid start av DVD film utan resultat

    Har jag missat nån lödning eller nått steg?

    Jag laddade ner version 1.21 av deras Firmware och brännde ner det på en skiva som startade upp fint och jag flashade chipped med "programming ok" vid slutet. Jag lyckades däremot inte kopiera in manager'n på minneskortet. PS2 läser från skivan och inget händer.

    Vore jätte tacksam för svar!!!!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    JAg löste det genom att löda om chippet på ett ställe närmare till jord och ström kablen.. jorden är nu 1 cm och strömmen ca 9cm. funkar fin fint

Liknande diskussioner

  1. startproblem...
    By matt908 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 22:10
  2. Startproblem
    By johangustafsson in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 22:43
  3. startproblem med neo4
    By mr.mojo in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-27, 22:43
  4. Startproblem
    By docgurka in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2000-11-15, 17:52
  5. Startproblem
    By Some^one in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-28, 01:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •