Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kopiera filer från original HD till PC

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Kopiera filer från original HD till PC

    Hej,

    Detta är en mkt basic fråga, har sökt i forumet men inte hittat något direkt svar. Jag tänker införskaffa mig ett chip (SmartXX) samt ny HD 160 gig nästa vecka. Jag kommer lämna in den för installation (vill ej göra detta själv ) Just nu är allt med andra ord helt original i boxen.

    Min fråga; jag vill kopiera över alla savings från min original HD till PC och sedan föra tillbaka detta till den nya moddade Xboxen med ny hårddisk nästa vecka.

    Jag förstår att jag behöver en korsad TP kabel, men i övrigt - hur gör jag rent praktiskt?? Behöver jag några program etc. Skulle verkligen behöva en liten hjälpande hand för detta.

    Hoppas inte frågan är för basic för detta forum... Tacksam för svar.

    // J.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lämnar du in boxen till oss så ingår flytt av gamesaves.
    Har du xbox live måste du säga till, det flyttas inte automatiskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok, låter som en bra idé Hansi. Fast jag hade ändå gärna velat veta hur man i praktiken gör.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Kopiera över TDATA och UDATA från D-driven till din PC, kopiera sedan tillbaks dem på samma ställe på den nya Xbox disken efter du installerat dashboard mm på den.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vilket är rätt knepigt innan då fått den chippad, och då vi ändå fixar det i samband med chippning är det inte speciellt relevant :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Inga problem om du har ett minnes kort alt en USB adapter och en USB kamera alt USB adapter och ett USB minne, det är bara överföra game-savesen till minnet.

    Jag använder min digitalkamera Minolta Dimage F200 tillsammans med det medföljande SD 16Mb minneskortet. Tänk på att du inte bör ha något viktigt på minneskortet i kameran för det kommer att formateras till ngt Xbox format.
    -=|_||_\/[-|\|=-

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack till er som svarade på min fråga!

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Smb, 2 enheter från windows till 1 på xboxen
    By AMDmannen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-31, 15:53
  3. Kopiera till minneskort?
    By Morgoth in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 14:34
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Från original till HD
    By Marky Mark in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 01:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •